Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

С какво ни помага калцият? (продължение)

При други научни изследвания е било установено, че жените, консумиращи най-малко калций, обикновено са с най-високо наднормено тегло, както и обратното.

Направени били дори и изчисления, че дневно количество калций от 1000 до 1300 милиграма обикновено предвещава нулево натрупване на излишни килограми и запазване на оптимално телесно тегло.

Калцият поддържа артериите гъвкави

От много отдавна учените знаят, че хормонът калцитриол помага на организма да използва калция от храната по най-ефикасния начин. Но това, което беше открито съвсем наскоро, е, че този хормон оказва важно влияние и на различни телесни тъкани, в това число и на артериалните стени.

Когато организмът се намира в постоянен недостиг на калций, нивото на калцитриол е неизменно високо, което може да доведе до свиване на стените на малките артерии и до повишаване на кръвното налягане. Затова един от принципите на новата американска програма за борба с хипертензията препоръчва богата на обезмаслени млечни продукти диета, водеща съответно до високо съдържание на калций и ниско - на хормона калцитриол.

Така според специалистите може да се предпазим от повишаване на кръвното налягане или да понижим вече високото си кръвно.

Калцият намалява риска от рак

Хранителните добавки, богати на калций, освен като добре познато средство за укрепване на опорнодвигателния апарат, се прилагат и като препаратиq предпазващи от рак на дебелото черво. Изследователи от Харвардския университет изследвали начина на живот и хранене на повече от 135 000 души и открили, че колкото по-малко калций се приема на ден, толкова опасността от рак се повишава.

Установено било, че хората, консумиращи повече от 700 мг калций дневно, чувствително намаляват опасността да се разболеят от рак на дебелото черво. Въпреки множеството теории учените все още не могат да обяснят по какъв начин калцият изпълнява тази предпазна функция.

Според една от хипотезите минералът се свързва със солите на жлъчката в дебелото черво и ги дезактивира. По такъв начин един от рисковите фактори за ракови образувания в тази част на организма - жлъчните соли, бива неутрализиран.

назад ...

Хранителните добавки подпомогат процеса на изгаряне на мазнините

Хранителните добавки са в състояние да подпомогнат процеса на изгаряне на мазнините и мускулното оформяне при спазване на определен режим на хранене. И забравете за диетите, защото тогава ще се разделите с пакета от мускули и вместо пресата ще изкарате дъската.

Заложете на добре познатия L-carnitine, но в течния му капсулован вариант. И най-важното - не забравяйте, че резултатите се постигат трудно и трябва да се защитават ежедневно.

Освен ако не възприемате коремните плочки като лятна придобивка.

прочети повече ...

Функционалната храна поддържа физическата форма

Има все повече хранителни стоки с обособени функции - шоколади с минерали, разтворими супи с витамин Б комплекс, млечни продукти с холестерин.

Те трябва да ни направят по-здрави и да подобрят физическата ни форма, но често причиняват точно обратното. Защото много хранителни заместители предизвикват алергии, а т.нар. по-здравословни подсладители от фруктоза могат да доведат до увеличаване на теглото.

Поради тази причина е по-добре да се приеме, че със зеленчуци и риба ще поемете всички важни витамини и минерални вещества.

прочети повече ...

Търси в статии