Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Добавките със селен увеличават риска от диабет втори тип

Селен съдържащите добавки със сигурност не предпазват, дори могат да увеличат риска за развитие на диабет втори тип, сочи публикация в Annals of Internal Medicine's advance.

Селен е минерал, който се съдържа в почвата и различни храни. Той е необходим на човешкия организъм в минимални количества като участник в метаболитни процеси.

Saverio Stranges, ръководител на изледването, е насочил вниманието си към връзката на селена с кожния рак и ефекта върху заболяваемостта от диабет.

Той е наблюдвал 1202 пациента, половината от които са приемали 200 микрограма селен в продължение на около 7 години.

Другата половина са получавали плацебо. Оказало се, че утези, приемали минералното вещество, рискът за диабет се е покачил с 50%.

При пациентите, при които ниовото на селена в кръвта е било високо още в началото, рискът е бил още по-голям.

Засега не е известна причината за тази роля на минералното вещество. Засега лекари препоръчват селенът да не се приема допълнително освен този в мултивитамините. Очевидно високото му ниво може да е опасно.

назад ...

Хранителните добавки подпомогат процеса на изгаряне на мазнините

Хранителните добавки са в състояние да подпомогнат процеса на изгаряне на мазнините и мускулното оформяне при спазване на определен режим на хранене. И забравете за диетите, защото тогава ще се разделите с пакета от мускули и вместо пресата ще изкарате дъската.

Заложете на добре познатия L-carnitine, но в течния му капсулован вариант. И най-важното - не забравяйте, че резултатите се постигат трудно и трябва да се защитават ежедневно.

Освен ако не възприемате коремните плочки като лятна придобивка.

прочети повече ...

Функционалната храна поддържа физическата форма

Има все повече хранителни стоки с обособени функции - шоколади с минерали, разтворими супи с витамин Б комплекс, млечни продукти с холестерин.

Те трябва да ни направят по-здрави и да подобрят физическата ни форма, но често причиняват точно обратното. Защото много хранителни заместители предизвикват алергии, а т.нар. по-здравословни подсладители от фруктоза могат да доведат до увеличаване на теглото.

Поради тази причина е по-добре да се приеме, че със зеленчуци и риба ще поемете всички важни витамини и минерални вещества.

прочети повече ...

Търси в статии