Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Храни, богати на витамин B12 и фолиева киселина

Какво специално има в чили, приготвено с боб и крехко говеждо? Или лека пилешка салата Цезар, направена с бонфиле и маруля? Или сьомга на грил с броколи?

Всички тези ястия съдържат по една съставка богата на фолиева киселина и друга, богата на витамин B12.

Тези хранителни добавки предотвратяват нередности в централната нервна система, проблеми с настроението и деменция.

Фолиевата киселина е с голямо съдържание в бобовите растения и зелените листни зеленчуци. Витамин B12 се среща в месото, рибата, пилешкото и млечните продукти.

Други храни, включващи тези добавки са спаначена салата със сьомга, омлет със сотиран спанак и обезмаслено сирене или бурито с черен боб и говеждо, пилешко или свинско месо.

Друга полезна съставка е селенът.

Храни богати на селен

Селенът е минерал, който действа като антиоксидант за тялото. Какво общо имат антиоксидантите с доброто настроение и елиминирането на лошото настроение, ще попитате. Учените смятат, че присъствието на оксидативен стрес в мозъка се свързва с проява на депресивни състояния при възрастните.

Направеното изследване е сред 200 възрастни, половината от които приемат селенова добавка, а другата плацебо. Въпреки, че данните от изследването не потвърждават все още предположението на учените, групата, приемаща селен към диетата си значително намалява признаците на депресия.

Необходимото количество селен на ден е 55 микрограма както за мъже, така и за жени. Добър естествен източник на селен са пълнозърнестите храни. Няколко порции на ден пълнозърнести храни като овесена каша, пълнозърнест хляб и кафяв ориз набавят до 70 микрограма селен.

Други храни, богати на минерала са варивата, крехкото месо, нискомаслените млечни продукти, ядките (по-специално бразилските) и морските храни.

назад ...

Хранителните добавки, които лекуват умората и безсънието

Ако чувствате, че имате нужда от допълнителна помощ, за да спите по-добре, или че трябва да промените своите модели на съня, ето няколко хранителни добавки, които могат да ви помогнат.

1. Мелатонинът е естествен хормон, произвеждан от организма, който помага за регулиране на цикъла сън-събуждане. Той помага на хората да заспиват, подобрява качеството на съня и е безопасен за краткосрочна употреба. Препоръчва се доза от между 3 и 9 милиграма на нощ.

прочети повече ...

Хранителните добавки подпомогат процеса на изгаряне на мазнините

Хранителните добавки са в състояние да подпомогнат процеса на изгаряне на мазнините и мускулното оформяне при спазване на определен режим на хранене. И забравете за диетите, защото тогава ще се разделите с пакета от мускули и вместо пресата ще изкарате дъската.

Заложете на добре познатия L-carnitine, но в течния му капсулован вариант. И най-важното - не забравяйте, че резултатите се постигат трудно и трябва да се защитават ежедневно.

Освен ако не възприемате коремните плочки като лятна придобивка.

прочети повече ...

Търси в статии