Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Съветите на диетолога: Причините за напълняване

д-р Ипократис Пападимитракос
диетолог

Напълняване или затластяване

Напълняването може да се третира като естетически проблем - много хора живеят, носейки няколко килограма повече. Тези килограми обаче не засягат качеството на техния живот, какво става обаче, когато това се случва?  Говорим вече за затлъстяването, хора с доста наднормено телесно тегло, килограми, които вече пряко засягат качеството на техния живот! Това е състояние, което не позволява да се направят компромиси. Много хора се оправдават с тяхното ежедневие - „нямам време!”. Преводът би трябвало да е „нямам време за себе си, не обичам тялото си, въпреки че всеки ден го подлагам на изпитание и жестоки мъчения!“

Причини - стрес, ежедневие, хранителни навици

Причините за напълняването, водещи до затлъстяване, могат да са много различни, но всички те се обединяват под понятието СТРЕС. Понятието стрес го разбираме като промяна в ежедневието, което предизвиква промяна на хранителните навици. Обикновено стресът е състояние свързано с по-високи нужди от енергия - повече работя, по-малко спя, тревога, и т. н. Точно тогава никой не мисли за храна, започвам да се храня по-нередовно, храня се бързо, избирайки некачествена храна, концетрирана на 1-2 хранения на ден в огромно количество.

По-малкото храна от необходимо може ли да е причина за напълняване?

По-малко храна от необходимото като причина за напълняване звучи абсурдно, нали?Нека си преставим една много типична картина на човек, който се събужда рано, през целия ден работи усилено, толкова усилено, че или няма време или забравя да яде, прибира се вкъщи или сяда на ресторант след работа и се храни обилно! Няма никакво съмнение дали познавате такива хора! Картината прилича на това да искам да карам колата без бензин - дали може? Само че колата няма как да прави запаси, а тялото, намери ли храна, това е първото нещо, което се случва! Един такъв стереотип на хранене представлява огромен стресов фактор за тялото, тялото е принудено да се защити,  да работи по-икономично, като се стреми да трупа запаси!

Гладуване - универсалната „диета”!

Няма никаква тайна или мистерия, че ако не ям ще отслабна! Най-лесното нещо за мен като човек, който се занимава с хранене, е да накарам някого да гладува - и аз ще си подсигуря моята работа, и той ще отслабне! Хората гладуват, защото знаят, че един ден ще свърши, настройват се така, че да изтърпят 20 дена или 1 месец, свалят килограми, но след това какво?

Гладуването не дава решение, хората започват да се въртят в един порочен кръг, много болезнен не само за тялото, но и за психиката, гладуването и търпението изразходват волята и в един момент нещата се изпускат.

назад ...

Режим на хранене при диабетиците

За диабетиците препоръчителни са физиологичните храни - тези продукти, към които еволюционно човек е привикнал.

На първо място по забрана са рафинираните захари - т. е. всичко, което съдържа захар, трябва да се избягва (това важи за диабетици, за хора със затлъстяване и за всички здрави). Опасни ястия са шоколадът и производните му изделия, пасти, торти, баклави, кола, бисквити, сокове, сиропи и т. н.

Някои казва, че “Мозъкът се храни само с въглехидрати, сега ще похапна един шоколад” и действително мозъчните клетки използват за енергия захар и глюкоза.

прочети повече ...

Опасно и рисковано е човек сам да предприеме гладолечение

Според д-р Георгиева, провеждаща курсове по гладолечение в столичен център за природна медицина и в Банкя, тревожен е фактът, че много млади момичета, амбицирани да постигнат фина фигура, се подлагат на опасни сурови диети и отказват да се хранят дълго време.

Това може да доведе до анорексия или булимия, до ендокринни и други тежки психосоматични увреждания.

Неконтролираното, самоволно гладуване в домашни условия е рисков фактор с непредвидими последствия, ето защо е наложително незабавното връщане към възстановяващо, балансирано хранене.

прочети повече ...

АРХИВ

Търси в статии