Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Съветите на диетолога: Три въпроса

д-р Ипократис Пападимитракос
диетолог

1. Когато дойде пролетта, изведнъж всички се сещат, че трябва да се погрижат за тялото си. Как обяснявате на клиентите си, че в здравословното хранене не трябва да има сезонност?

За съжаление всяка година по едно и също време се срещам с едни и същи хора, които са решили, че трябва да отслабнат преди рождения си ден или преди да отидат на море. Поставят си някакви срокове и ако не ги изпълнят,  смятат,че са се провалили. Аз се опитвам да им обясня, че трябва да работим заедно толкова време, колкото е необходимо, за да променим навиците им. Едни пълнеят от това, че ядат много, други - защото се хранят нередовно, трети приемат некачествена храна. Веднъж след като установим причината, сме изминали половината път.

2. Вярвате ли в унверсалните диети като fat free и low carbs маниите?

Много тревожна е търговската страна на проблема със затлъстяването. Мнозина се опитват да печелят на гърба на хората. Би могло да има универсални диети само, ако всички бяхме еднакви. Хранителният режим трябва да се приспособи към човека, а не човека към хранителния режим.

3. И все пак има ли неща, които вие препоръчвате на почти всички клиенти?

Моите три основни правила са: редовно хранене, умерено хранене, качествена храна. Ето какво означава това Редовно хранене е да не се пропуска ядене, както някои хора или не закусват или не вечерят. Денят трябва да започне с гориво - не нещо сложно, а малка закуска, която отнема 10 минути. Не хората да стават сутрин и да вадят тигани и тенджери, а да извадят една Активиа от хладилника, или да си направят две филийки със сирене. За една диета най-важното да е с качествена храна, да е вкусна и най-вече да е лесно изпълнима. Умереното хранене означава всеки да разбере къде му е тавана. Т.е колко може да яде, за да има сили и енергия, но да не пълнее. Когато хората постигнат наистина това балансирано хранене, тогава те ще могат да поддържат килограмите си и да се чувстват свободни. Защото хората не трябва да се чувстват зависими от диетите.

назад ...

Режим на хранене при диабетиците

За диабетиците препоръчителни са физиологичните храни - тези продукти, към които еволюционно човек е привикнал.

На първо място по забрана са рафинираните захари - т. е. всичко, което съдържа захар, трябва да се избягва (това важи за диабетици, за хора със затлъстяване и за всички здрави). Опасни ястия са шоколадът и производните му изделия, пасти, торти, баклави, кола, бисквити, сокове, сиропи и т. н.

Някои казва, че “Мозъкът се храни само с въглехидрати, сега ще похапна един шоколад” и действително мозъчните клетки използват за енергия захар и глюкоза.

прочети повече ...

Опасно и рисковано е човек сам да предприеме гладолечение

Според д-р Георгиева, провеждаща курсове по гладолечение в столичен център за природна медицина и в Банкя, тревожен е фактът, че много млади момичета, амбицирани да постигнат фина фигура, се подлагат на опасни сурови диети и отказват да се хранят дълго време.

Това може да доведе до анорексия или булимия, до ендокринни и други тежки психосоматични увреждания.

Неконтролираното, самоволно гладуване в домашни условия е рисков фактор с непредвидими последствия, ето защо е наложително незабавното връщане към възстановяващо, балансирано хранене.

прочети повече ...

АРХИВ

Търси в статии