Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Съветите на диетолога: Основни причини за детското затлъстяване

д-р Ипократис Пападимитракос
диетолог

1. Празни детски “коремчета”

Нараства броя на децата които сутринита излизат от вкъщи без закуска. като впоследствие се получава неконтролируем глад и те търсят имено “деликатесите”.

Закуската е едно от най-важнните хранения във връзка с контрола на килограмите , пропускането на това хранене създава 4 пъти повече риск за затлъстяване.

2. Липса на Редовни хранения

За съжеление не само закуската е храненето което се пропуска а, много често поради ангажиреността на децата спрямо училището , извън училищни занимания, се пропускат и други основни хранения като обяд, следобед, като по този начин в храненето преобладават “вредните неща”

Все повече деца без контрол се оставят сами да си избират храната, даже и тяхното приготвяне, да се хранят сами и най-често пред телевиззора.

3. Училищния стол

Жалко но е факт че храненето в училищния стол е замислен като грижа за децата но се е превърнал в един от основните фактори за напълняване!

Училищната храна най-често е богата на мазнини и захари, липса на плодовете и здравословни напитки. Повечето родители са в заблуда че децата им се хранят здравословно и правилно но се оказва че те цял ден са си пълнили стомашите с “боклуци”

4. Безалкохолни напитки

Безалкохолните напитки са на всякъде и прреставлят основните течности които децата приемат и много често родителите не го виждат или не обръщат внимание.

Проблема е че съдържат много захар сътветно много калории!

Намалявайки приема на безалкохолните  корено може да се промени картината на килогравите.

Не трябва да се пренебрегват и Емоционалните Фактори за детското затлъстяване като:

- липса на положителни емоции
- детска депресия
- детски стрес
- детска тревожност

Това са много важни моменти които много често се забравят!
Затова в следващи статии ще развием поотелно!

назад ...

Режим на хранене при диабетиците

За диабетиците препоръчителни са физиологичните храни - тези продукти, към които еволюционно човек е привикнал.

На първо място по забрана са рафинираните захари - т. е. всичко, което съдържа захар, трябва да се избягва (това важи за диабетици, за хора със затлъстяване и за всички здрави). Опасни ястия са шоколадът и производните му изделия, пасти, торти, баклави, кола, бисквити, сокове, сиропи и т. н.

Някои казва, че “Мозъкът се храни само с въглехидрати, сега ще похапна един шоколад” и действително мозъчните клетки използват за енергия захар и глюкоза.

прочети повече ...

Опасно и рисковано е човек сам да предприеме гладолечение

Според д-р Георгиева, провеждаща курсове по гладолечение в столичен център за природна медицина и в Банкя, тревожен е фактът, че много млади момичета, амбицирани да постигнат фина фигура, се подлагат на опасни сурови диети и отказват да се хранят дълго време.

Това може да доведе до анорексия или булимия, до ендокринни и други тежки психосоматични увреждания.

Неконтролираното, самоволно гладуване в домашни условия е рисков фактор с непредвидими последствия, ето защо е наложително незабавното връщане към възстановяващо, балансирано хранене.

прочети повече ...

АРХИВ

Търси в статии