Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Съветите на диетолога: Как и какво да пазарувам?

д-р Ипократис Пападимитракос
диетолог, блог: ipologia.com

Най-добре е на първо време да избягвате да пазарувате заедно с децата си. Понякогя те успяват да бъдат доста настоятелни и пълнят количката с “неподходящи” неща за хранене поради силната си податлививост на рекламите и лъскавите опаковки на “деликатесите”. Важно е вкъщи да стигнат подходящи храни, а не “junk food”.

Започвайте с пресни храни - крехко месо, риба, пресни плодове, пресни или замразени зеленчуци, варива, пълнозърнест хляб, сирене, прясно мляко, плодови сокове, яйца, непосладени зърнени закуски, паста (за предпочитане пълнозърнеста), ориз (най-добре кафяв), кисело мляко, сухи плодове, ядки. Сигурно ще ви се иска да купите и лакумства но по-добре недейте!!!

Определете ден в седмицата когато децата да избират храната си, водете ги на пицаря, сладкарница  или ресторант за бързо хранене. Най-добре би било “Свободния ден”,  да е навън а не вкъщи.

Организацията е много важна при дефицит на време. Заредете хладилника/фризера така, че въпреки дългия работен ден, при добра организация 15-20 минути ще са достатъчни за приготвянето на едно приятно, здравословно хранене, както  за децата така и за вас. Не трябва да се забравя, че личния пример е най-важният подход към детското хранене. Не очаквайте децата да се хранят правилно ако вие не го правите!!!

назад ...

Режим на хранене при диабетиците

За диабетиците препоръчителни са физиологичните храни - тези продукти, към които еволюционно човек е привикнал.

На първо място по забрана са рафинираните захари - т. е. всичко, което съдържа захар, трябва да се избягва (това важи за диабетици, за хора със затлъстяване и за всички здрави). Опасни ястия са шоколадът и производните му изделия, пасти, торти, баклави, кола, бисквити, сокове, сиропи и т. н.

Някои казва, че “Мозъкът се храни само с въглехидрати, сега ще похапна един шоколад” и действително мозъчните клетки използват за енергия захар и глюкоза.

прочети повече ...

Опасно и рисковано е човек сам да предприеме гладолечение

Според д-р Георгиева, провеждаща курсове по гладолечение в столичен център за природна медицина и в Банкя, тревожен е фактът, че много млади момичета, амбицирани да постигнат фина фигура, се подлагат на опасни сурови диети и отказват да се хранят дълго време.

Това може да доведе до анорексия или булимия, до ендокринни и други тежки психосоматични увреждания.

Неконтролираното, самоволно гладуване в домашни условия е рисков фактор с непредвидими последствия, ето защо е наложително незабавното връщане към възстановяващо, балансирано хранене.

прочети повече ...

АРХИВ

Търси в статии