Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Съветите на диетолога: Размерът на детските порции

д-р Ипократис Пападимитракос
диетолог, блог: ipologia.com

Нека порциите да са малки! Децата не могат да развият усет към количествата ако придобият навик да поглъщат храната от препълнени чинии.

Когато детето ви твърди, че се е нахранило не настоявайте да изяде всичко останало от чинията си! Децата няма да останат гладни, ако храната не им е достатъчна те сами ще поискат още!

Никакви “диети” за децата!

Храната, която поднасяте на вашето дете би трябвало да е храната която консумира цялото семейство - вкусна, качествена и здравословна, без съставки, които биха могли да станат причина за напълняване.

Целта на правилното и здравословно хранене е да създатете хранителните навици на вашето дете, които ще го предпазват от бъдещи проблеми. Най - важното е детето ви да се научи да избира правилната храна и да успее да я различи от “делекатесите”. Става въпрос за “обучение” - навици за правилно хранене. Възползвайте се от любопитството на децата и от интереса им към нова информация - говорете им за храненето и видовете храна, пазарувайте заедно, гответе заедно , и не на последно място- спортувайте с тях!

Надявам се, че с тази серия от статии успях да ви помогна да разберете и решите проблема с детското напълняване или най-малко да ви алармирам за него.

назад ...

Режим на хранене при диабетиците

За диабетиците препоръчителни са физиологичните храни - тези продукти, към които еволюционно човек е привикнал.

На първо място по забрана са рафинираните захари - т. е. всичко, което съдържа захар, трябва да се избягва (това важи за диабетици, за хора със затлъстяване и за всички здрави). Опасни ястия са шоколадът и производните му изделия, пасти, торти, баклави, кола, бисквити, сокове, сиропи и т. н.

Някои казва, че “Мозъкът се храни само с въглехидрати, сега ще похапна един шоколад” и действително мозъчните клетки използват за енергия захар и глюкоза.

прочети повече ...

Опасно и рисковано е човек сам да предприеме гладолечение

Според д-р Георгиева, провеждаща курсове по гладолечение в столичен център за природна медицина и в Банкя, тревожен е фактът, че много млади момичета, амбицирани да постигнат фина фигура, се подлагат на опасни сурови диети и отказват да се хранят дълго време.

Това може да доведе до анорексия или булимия, до ендокринни и други тежки психосоматични увреждания.

Неконтролираното, самоволно гладуване в домашни условия е рисков фактор с непредвидими последствия, ето защо е наложително незабавното връщане към възстановяващо, балансирано хранене.

прочети повече ...

АРХИВ

Търси в статии