Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Количеството храна: Правилни и погрешни заключения

д-р Ипократис Пападимитракос
диетолог, блог: ipologia.com

Колко да ям? Въпросът, който вълнува много хора.

Както стана ясно от предните публикации, редовното хранене представлява 60% от корекциите в един хранителен режим.

Това означава, че ако се храните редовно и пълнеете, изводът е един  - най-вероятно приемате повече храна, отколкото ви е необходимо! Адекватната реакция в този случай е да намалявате храната постепенно и поетапно, докато намерите количеството, което ви е ДОСТАТЪЧНО!

Всеки трябва да осъзнае, че ДОСТАТЪЧНО не е общовалидно понятие. Хората грешат, защото се сравняват с другите около тях.

При въпроса „Как определяте КОЛКО да ядете на вечеря?” най-честият отговор е „Като гледам колко ядат хората около мен. В сравнение с тях аз даже ям много малко!” ГРЕШКА!

Истината е, че всеки осъзнава кога прекалява с храната и кога не се храни достатъчно  - човек трябва да доразвие и да се доверява на този усет, за да се предпази от проблеми, свързани с прекомерното или недостатъчно хранене.

Храненето трябва да е ДОСТАТЪЧНО: нито повече , нито по-малко от необходимото. Разбира се остава и въпросът за качеството на храната – друг важен момент в един хранителен режим, относно който много хора също са объркани...

назад ...

Режим на хранене при диабетиците

За диабетиците препоръчителни са физиологичните храни - тези продукти, към които еволюционно човек е привикнал.

На първо място по забрана са рафинираните захари - т. е. всичко, което съдържа захар, трябва да се избягва (това важи за диабетици, за хора със затлъстяване и за всички здрави). Опасни ястия са шоколадът и производните му изделия, пасти, торти, баклави, кола, бисквити, сокове, сиропи и т. н.

Някои казва, че “Мозъкът се храни само с въглехидрати, сега ще похапна един шоколад” и действително мозъчните клетки използват за енергия захар и глюкоза.

прочети повече ...

Опасно и рисковано е човек сам да предприеме гладолечение

Според д-р Георгиева, провеждаща курсове по гладолечение в столичен център за природна медицина и в Банкя, тревожен е фактът, че много млади момичета, амбицирани да постигнат фина фигура, се подлагат на опасни сурови диети и отказват да се хранят дълго време.

Това може да доведе до анорексия или булимия, до ендокринни и други тежки психосоматични увреждания.

Неконтролираното, самоволно гладуване в домашни условия е рисков фактор с непредвидими последствия, ето защо е наложително незабавното връщане към възстановяващо, балансирано хранене.

прочети повече ...

АРХИВ

Търси в статии