Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Диета и двигателна активност - сваляне на излишни килограми

Ако сте решили да се отървете от излишни 5 кг, има два основни лоста - диета и двигателна активност.

Препоръчва се спазват следните режим:

1. Храненето да става 4-5 пъти дневно с обемиста и засищаща, бедна на калории храна - зеленчуциез картофи и ориз), несладки плодове, нетлъсто месо (телешко, пилешко, риба), мляко и млечни продукти.

Да не се забравя принципът - кралска закуска, обед на богаташ, вечеря на бедняк (3 часа преди лягане за сън!).

2. Да се избягват апетито-възбуждащите ястия, острите подправки, солените и пикантни храни, тестените и сладкарски изделия, тлъстите меса, алкохолните напитки.

3. Консумирането на хляб се ограничава до 2-3 филии дневно, и то за сметка на пълнозърнест хляб или с цели зърна и семена.

4. Да се избягват употребата на подсладени със захар напитки.

5. След нахранване не трябва да се чувстваме преситени, но не бива да се усеща и глад. Чувството на глад пречи за нормализиране на телесното тегло.

6. Да се избягва почивката след приемане на храна. Да не се вечеря късно. Разходката след ядене е много полезна.

7. Храненето да става бавно, като храната се сдъвква добре. Не забравяйте, че "най-доброто пюре е сдъвканото в устата".

8. Добре е обядът или вечерята да стават в точно определени часове, като се започва със салата (маруля, къдрава салата, домати, краставици). Преди хранене може да се изпие чаша минерална вода.

9. При кулинарна обработка да не се използва пърженето, панирането. Избягвайте приготвянето на яхнии, кебапи, пикантни сосове, силни бульони.

Диетата може да има успех само ако е хармонично съчетана с редовно движение. 1-1,5 час ходене пеша дневно е необходимо. Да се използват всякакви възможности за туризъм, тичане в парка, плуване, колоездене, спортни игри. Танците също увеличават разхода на енергия, а освен това повишават психичния тонус. Веднъж или два пъти седмично се препоръчват т.нар. разтоварващи дни със зеленчуци, несладки плодове и обезмаслено мляко.

Източник: Доц. Светослав Ханджиев, член на Европейската академия на науките по хранене, председател на Българската асоциация за изследване на затлъстяването и съпътстващите го заболявания, 24 Часа

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии