Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

Те установили, че няколко кратки изблици на напрежение имат същия ефект, както по-дългата тренировка с по-малка интензивност.

Тези кратки изблици биха могли да включват качване по стълбите вместо возене с асансьора, ходене, или слизане от автобуса една спирка по-рано.

Водещият изследовател д-р Джеси Фен от Университета в Юта заяви: "Това, което научих е, че за предотвратяването на качване на тегло, интензитетът на дейността е по-важен от продължителността. Факта, че дори кратки пристъпи на оживена дейност могат да добавят положителен ефект, е наистина окуражаващо послание за насърчаване на по-добро здраве."

В проучването, доброволците носели акселерометри - устройства, които могат да измерят точно движението и активността.

На участниците също бил измерен индексът на телесна маса (BMI). Той измерва теглото по отношение на височината.

Изследователите установили, че една минута на ден, прекарана в кратки пристъпи на дейност с по-висок интензитет, е свързана с намаляване на BMI индекса.

Учените изчислили, че това означава, че ако една жена висока 1.67м редовно се качва по стълбите на работното си място, тя ще тежи близо четвърт килограм по-малко от жена със същата височина, която ползва асансьора. Резултатите са подобни и при мъжете.

Но проучване установило, че жените, чиито движения били наблюдавани, са по-малко физически активни от мъжете.

В доклада, който е публикуван в Американския журнал на здравеопазването, пише: "Качването по стълбите, ходенето до магазина или по задачи, може да има положителен ефект върху здравето."

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Диетата, а не упражненията, помага да отслабнете

Треньорът на знаменитостите Боб Харпър, консултант в телевизионното шоу "The Biggest Loser", е изградил кариерата си помагайки на много затлъстели хора чрез изтощителен фитнес режим, но той е научил от опита си, че диетата е много по-важна от упражненията.

Треньорът, който живее в Лос Анджелис, е роден във ферма за едър рогат добитък в щата Тенеси и пристига в Калифорния преди около 20 години. Той казва, че са отминали дните, когато е вярвaл, че е възможно да се отслабне само с упражнения.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии