Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Избрах фитнес. Защо?

Понижаването на телесното тегло е основен мотив за голяма част от спортуващите в България, както и по света. Но как да си изберем спорт?

Това е един труден въпрос, който всеки си е задавал. Когато става дума за спорт, здраве и добра форма основните фактори, които влияят на избора са:

Времето. Ах тези две думи “Нямам време!”. Тренировките трябва да бъдат в подходящо за вас време. Това прави неприложими спортове като езда, гребане, ски.


Енергоразход. За да поддържате добра форма и да сте тонизирани, спортът, който практикувате, трябва да е със сравнително голям разход на енергия. Шаха, билярда и боулинга не мисля, че ще свършат работа в случая.

Цената  на тренировките и екипировката не са по-маловажни – голф, тенис, колоездене.
Подходящ ли е за вас? Интензивността на натоварването трябва да бъде съобразена със структурата на тялото и неговите възможности. Да вземем например бягането. Това е един фантастичен, много ефективен спорт за здраве и добра форма, стимулиращ по невероятен начин сърцето. Но за един страдащ от затлъстяване човек, на който и ходенето му е трудно как ще тича 30 мин., за да изразходва достатъчно енергия?

Треньорът. Времето на треньора, цената и квалификацията му не са на последно място по важност в избора на спорт. Най-добре е, ако може сами да сте си треньор.

Целогодишен ли е?  Колоезденето (или байкът, както е модерно днес) сърфът, гребането, ските и др. са малко или много сезонни и не могат да се практикуват целогодишно без затруднения.

Рискован ли е? Травмите, които може да донесе един неправилно избран и неправилно практикуван спорт са многобройни. Не говорим за отявлено опасните като парашутизъм, катерене и други адреналинови спортове. Въпросът е в това дали структурата на тялото ви позволява да го практикувате, било то само за здраве, без да си поставяте за цел високи спортни постижения.

Удоволствието. Това далеч не е маловажно, макар че е поставено на последно място. Защото, ако ви е тягостно по време на тренировката и единствената мисъл е какво ще правите после..., няма да ви задържи вниманието достатъчно дълго, за да изпитате ефекта му. Рано или късно ще го зарежете.

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии