Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

''Убийци'' на калории

Минаха най-опасните за фигурата празници - Коледа, Нова година, а след тях ни очакват и дузина именни дни с препълнени трапези, на чиито изкушения трудно могат да устоят и най-суетните. Има обаче изход от тази ситуация.

Диетологът Давид Мюлер описва “50-те най-ефикасни убийци на калории" , които би трябвало да се намират на трапезата ни всеки ден, ако искаме да не пълнеем.

Канела
Най-страшният убиец на калории е канелата. “Ако на ден изяждате по половин чаена лъжичка канела, ще улесните отслабването или задържането на желаните килограми", обяснява Мюлер. Канелата е идеална подправка за сладкиши, баници и месни блюда. 1/2 чаена лъжичка дневно намалява нивото на кръвната захар с около 30%. Подобрява влиянието на инсулина върху клетките, което улеснява отслабването.

Ябълки
Който изяжда една ябълка на ден, улеснява диетата си. Ябълките съдържат витамин С, калий, лесносмилаеми въглехидрати, пектин, който стимулира храносмилането и намалява нивото на холестерина в кръвта.

Люти подправки
Не е вярно, че диетичното ядене трябва да е безвкусно и без никакви подправки. Диетолозите препоръчват да не се соли, но солта може да се заместни с черен пипер, куркума или джинджифил. Лютите подправки, съдържащи капсайцин, стимулират обмяната на веществата и ускоряват затоплянето на тялото. В резултат се топят повече калории. Най-много капсайцин има в лютите чушки.

Холин
Холинът е естествена субстанция, която присъства и в човешкия организъм. Съдържа се в хранителни продукти като черен дроб, яйца и соя. Стимулира обмяната на веществата, като прониква и се складира в мастните клетки, причинявайки разграждането им. Холинът подпомага също функциите на паметта и способността за концентрация.

Хром
Елементът хром играе важна роля за преработката на захарта в организма ни. Той влияе на производството на инсулин и с това предизвиква по-бързо чувство за засищане. Съдържа се в месото и месните продукти, дробчета и бъбречета, домати, салата, какао и гъби.

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии