Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Правила за започване на диета

Началото на всяка диета изглежда съвсем лесно, но само на пръв поглед. Не забравяйте, че неподходящата диета може да доведе до сериозно проблеми със здравето.

Прочетете тези правила за започване на диета, за да предотвратите неприятните последици.

Не бъдете прекалено строги и прекалено взискателни със себе си - със сигурност от време на време ще има леки отклонения от предварителния план.

Важното е да се води точка сметка на консумираната храна през деня, точния час и нивото на глада, примерно по скала от 1 до 4. Така много лесно ще се види дали прекалявате със захарта, мазните храни, или пък се храните без да сте истински гладен. Вашите собствени наблюдения ще са много полезни за изготвянето на диета от диетолога, както и от самите вас.

Ходете пеша, забравете за колата и градския транспорт особено за късите разстояния. Напълнете хладилника си с плодове, зеленчуци и пресни продукти върху които можете да се нахвърлите без угризения в случай на „бесен глад”. С гордост и без съжаление си спомнете, че до скоро шкафът ви е бил пълен основно с шоколад, ядки и изкуствени храни.

Не опустошавайте на хладилника след връщане от работа. В такива моменти са възможни 2 изхода – намиране на друго занимание - (гимнастика, бягане, релаксация) или прибягването до ниско калорични храни като плодовете и нискомаслените млека или зеленчуци.

Хранете се 4 пъти на ден - сутрин, обед, следобед и вечер. Чрез по-доброто разпределение на храненията се намалява опасността от проваляне на диетата чрез натъпкване със всяко нещо ставащо за ядене около вас. Не забравяйте - едно, максимум 2 „големи” яденета прекратяват усилията ви от цялата седмица.

При по-слабо хранене може да се стигне до липса на жизнено необходимите витамини и минерали. За да си ги добави вашето тяло автоматично повишава апетита ви. Ето защо е необходимо допълнителното компенсиране на витамини и минерали под формата на медикаменти.

Изразходвайте повече калории основно чрез спорта. Когато намалявате хранителната си дажба тялото бързо намалява консумацията си на енергия, за да компенсира разликата. Това обяснява защо въпреки големите усилия отслабваме все по-малко с напредване на диетата.

Хранете се бавно, наслаждавайки се на ястието. Чувството на ситост стига до мозъка, 10 до 15 минути след започването на храненето. Наслаждавайте се на миризмите и оставяйте вилицата си на всеки 3 хапки.

Намалете хранителната си дажба с 20 до 40 %. Ако обичайно консумирате 2 500 калории, чрез намаляването им до между 1 500 и 2000 ще успеете да загубите част от теглото си.

Пийте редовно вода. Знаете ли, че често се храним само защото организмът изпитва жажда.

Консултирайте се със специалист преди започване на диета (диетолог, спортен лекар).

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии