Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Пролетно пречистване на организма

Винаги след зимата се изпитва дискомфорт, лесна уморяемост, понижена работоспособност. Има се усещане за неразположеност, често главоболие, влошено състояние на кожата, запек.

Храносмилателната система не се справя достатъчно добре с тежките храни, а непреработената храна в червата се превръща в източник на токсини. Те затрудняват функцията на органите, пречистващи организма - черен дроб, бъбреци, дебело черво, кожа, бял дроб.

Пречистването през пролетта включва: детоксикиране - естествен процес на организма да изхвърля токсините, приети с храната, водата, околната среда, укрепване на имунната система, балансирано хранене с достатъчен прием на храни, подсилващи имунитета и функцията на черния дроб - риби, броколи, кълнове от пшеница, овес, леща, млечни продукти, пълнозърнест хляб, плодове, зеленчуци.

Също и храни, съдържащи желязо - жълтък, нетлъсто месо, ядки, фасул, аспержи, спанак, лапад, овесени ядки.

Ранната пролет не е добрият сезон за драстични диети. Подходящо е да се премине постепенно на по- нискокалорична храна. Иначе има опасност за имунитета.

Типичното хранене за българите е нездравословно - утрешната закуска обикновено е въглехидратна - банички, кроасани, обядът - сандвич, а вечерята е обилна, високоенергийна. При 80% от хората се открива висока консумация на сол, включително и децата, над 84% пържат или панират храните, като в много райони на страната се употребява мас.

Над 65% са с наднормено тегло. Натрупването на мастна тъкан води до нарушаване на обмяната на веществата, до захарен диабет, сърдечносъдови и бъбречни заболявания, подагра, метаболитен синдром и др.

Неправилното ни хранене не се влияят от социалния статус - и с повече и с по-малко пари се храним нездравословно и вредно.

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии