Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Причините за напълняването - част първа

Напълняването е хронично състояние, което се дължи на множество фактори, включващи околната среда, генетични, физиологични, метаболитни, поведенчески и психологични компоненти.

То е втора по честото пряка или косвена причина за смъртността по света. Основната причина да напълняваме е, че поглъщаме повече енергия под формата на храна.

Вместо да я изразходим в спорт или умствен труд - се складира за гладни периоди - първо в по лесно разградимия гликоген в черния дроб ,а след това в трудно разграждащите се и по концентрираните мазнини.

Доказано е, че при животните яденето се контролира от глада , а при хората от апетита. Съществуват и мого причини, на които понякога не обръщаме внимание,но точно те ни карат да ядем често, без наистина да сме гладни. Предлагаме ви някои от най-разпространените причини, да пълнеем, без дори да си даваме сметка за това.

1. Недостиг на сън

Множество проучвания сочат, че недоспиването е основният фактор, затрудняващ ни да контролираме теглото си. Когато организма ни е уморен, по-трудно се справя със стреса и изпитва нужда от повече храна, за да произведе енергията, необходима за успешно справяне със стресовите ситуации.

Изследвания на съня са установили, че когато човек не спи достатъчно, се понижава нивото на лептин - хормонът, който регулира апетита и чувството за ситост. Това означава, че ако редовно не си доспиваме, усещането ни за глад ще се усили, а организмът ни ще складира повече калории. Същевременно се повишават и нивата на хормона кортизон, който е основният кортикостероиден хормон в организма.

Това води до увеличаване на необходимостта от набавяне на въглехидрати, съответно ни кара да хапваме повече и по-често. Всичко това става причина неусетно да натрупаме излишни мазнини и  да покачим теглото си. Тялото функционира най-правилно, когато е отпочинало. Изчислено е, че дори 15 минути повече сън имат поразителен ефект върху апетита и обмяната на веществата. За

Да се постигне максимален ефект, лекарите препоръчват, изработването на режим на съня – заспиване и събуждане в почти еднакво време, повечето движение преди сън, вечеря поне 2 часа преди лягане, контрастен душ преди сън.

2. Стрес

Стресът е неотменен спътник в натовареното ни и динамично всекидневие. Мнозина, обаче го пренебрегват като основна причина за покачване на килограмите. Проведените изследвания са категорични, че стресовите ситуации натоварват тялото ни както физически, така и психически.

Стресът се появява  при поемането на твърде много работа и отговорности, при повече пътувания, при финансови, семейни и други проблеми. Във всички тези състояния, тялото започва да се запасява с мазнини - източници на енергия. При натоварване метаболизма се забавя и трупа химични вещества като кортизол, лептин и други хормони, които създават предпоставки за затлъстяване, особено в областта на корема.

Хората, подложени на стрес, предпочитат сладкишите които произвеждат повече и по-бързо енергия и увеличават количеството серотонин, който има временно успокояващ ефект.

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии