Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Причините за напълняването - част втора

3. Лекарства

Някои медикаменти, включително такива срещу депресия, мигрена, припадъци, хипертония и диабет, могат да доведат до напълняване. Покачването на килограмите може да е незначително или да достигне до 5-6 ккилограма само за един месец.

Някои стероиди, хормоналната заместваща терапия и дори орални контрацептиви също предизвикват наслагване на излишно тегло. Поява на негативни последици обаче е строго индивидуално и зависи най-вече от особеностите на съответния организъм – увеличава ли се апетита, как тялото съхранява мазнините, променят ли се и с колко нивата на инсулина.

В случая с антидепресантите ефектът от напълняването може да не е свързан дори с начина на действие на самото лекарство – когато човек започне да се чувства по-добре, нормално е и апетитът му да се повиши. Други медикаменти водят до задържане на течности в организма, което нормално води до покачване на теглото. Това състояние обаче лесно се коригира, защото не става дума за натрупване на мастна тъкан.

Лекарствата, за които се знае, че най-често могат да доведат до напълняване са стероидите, антидепресантите, тези срещу диабет, медикаментите срещу високо кръвно и някои други заболявания на сърдечно-съдовата система.

Важно е също така да се знае, че няколко килограма в повече дори могат да помогнат при лечението с тези медикаменти. Обезпокоително е само, ако натрупването е по-значително и е трайно. Ако такава тенденция е налице, най-добре е да се вземат незабавни мерки – промяна в диетата и повече движение.

4. Заболяване

Най-често такава тенденция показва хипотиреоидизмът. Понижената или дори липсваща функция на щитовидната жлеза води до забавяне на метаболизма и съответно увеличаване на теглото.

Хора, чувстващи непрекъсната умора, летаргия, подуване, сънливост, често и лесно настиват или имат главоболие, е добре  да потърсят консултация със  специалист, за да се изяснят евентуалните причини. Макар и по-рядко до напълняване може да доведе увеличеното производство в организма на хормона кортизол (т.нар. синдром на Кушинг)

5. Менопаузата

В повечето случаи менопаузата настъпва при жените на средна възраст. Тенденция към по-ранна поява се наблюдава при жените, които водят по-застоял живот. Пониженият метаболизъм е естествен процес с напредване на възрастта.

Същевременно настъпващите хормонални проблеми водят до изострен глад, депресивни състояния и по-лош сън. Когато жената навлезе в менопауза, тя губи естроген и това почти винаги води до промени във фигурата – най-често отслабване в областта на бедрата и краката. За сметка на това започва натрупване на подкожни мазнини в областта на корема – процес, характерен повече за мъжкия пол. Ключът към предпазване е правилното хранене и повече движение – това ускорява метаболизма и изгарянето на калории.

Физическите натоварвания спомагат и за запазване на костната плътност, т.е. предпазват от появата на остеопороза Правилното за възрастта хранене трябва да включва контрол върху количеството приемани калории, както и избор на храни, богати на калций и витамин Д.

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии