Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

За да ядетe по-малко, дъвчете по-дълго

Учени от университета на Роуд Айлънд в САЩ са доказали, че хората, които се хранят по-бавно, изяждат по-малко количество храна и получават по-голямо удоволствие от нея.

Доктор Катлин Мелансън е провела изследване с цел да бъде доказана ползата от бавното хранене. Според нея бавно хранене три пъти дневно е оптималният вариант за поддържане на здрава и красива фигура.

Направеното изследване се базира на наблюдение на доброволци, разделени на две групи – едната, която се е хранила бързо, а другата – бавно. Хората от първата група са приключвали с дадената храна средно за 9 минути, като са приемали около 646 калории. По-голямата част от тях са завили, че в рамките на следващия половин час отново изпитват глад и са приели допълнителни 579 калории.

В другата експериментална група доброволците са изяждали същото количество храна като на първата група за половин час. Веднага след това те са заявили, че се чувстват напълно сити и това усещане се е запазило за повече от час.

Приетата храна, по думите на самите участници в експеримента, е била определена като значително по-вкусна, отколкото е било мнението на първата група. Диетолозите също са на мнение, че без съмнение бавното поглъщане на храната помага да се отслабне или да се запази нормалното тегло. Те препоръчват човек да се храни бавно 3 пъти дневно.

Това със сигурност ще гарантира приема на 210 калории по-малко в сравнение с този, който яде бързо.

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии