Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Диетично хранене след хепатит (продължение)

През възстановителния период от особена важност за пълното оздрявяване е поведението на болния. Неспазване на специална диета и консумирането на забранени хранителни продукти, може да се стигне до възвръщане на болестта или до удъжаване на оздравяването.

Кои храни са полезни и необходими?

Препоръчват се храни, богати на въглехидрати – захарни изделия, компоти, мармелади, пчелен мед; различни тестени произведения – макарони, юфка, фиде, хляб и хлебни изделия, нишестени каши, бисквити, сухар, вафли, кремове, ориз, грис.

От белтъчните храни се препоръчват: мляко – прясно и квасено; млечни произведения - изкиснато сирене, прясна несолена извара, кашкавал.

Месото трябва да е прясно – пилешко, агнешко, телешко, нетлъсто говеждо, черен дроб, далак, диетични кренвирши, ограничено количество свинско без тлъстини, телешки салам, нетлъста шунка.

Препоръчват сепрясна, нетлъста, несолена риба, 1-2 яйца (предимно белтък)

Повечето от мазнините трябва да са от растителен произход (олио, зехтин), а от животинските - по малко прясно масло и сметана.

Особено подезни са богатите на витамини и минерални соли плодове – грозде, ягоди, лимони, портокали, мандарини, круши, тикви, ябълки, праскови, кайсии, кестени, шипки. По-добре е да се използват сурови, може и обработени.

Зеленчуците да бъдат пресни, замразени или стерилизирани – картофи, моркови, домати, нелютиви чушки, зеле, зелен фасул, червено цвекло, черна ряпа, тиквички, марули, салати, краставици, магданоз.

За предпочитане е да се пие липов или шипков чай. Препоръчва се горнобанска или хисарска минерална вода, особено сутрин – по една чаша половин час преди закуска.

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии