Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Мотивация за отслабване

ПроблемЪ с наднорменото тегло често не може да бъде решен по чисто психологични причини. Докато вие не вземете твърдо решение и не се придържате към него постоянно, борбата с наднормените килограми е загубена.

А при много хора се получава точно обратният процес - те говорят пред познати, че се стремят към отслабване, проучват диети, провеждат диета след диета, но нямат достатъчна мотивираност и сами си разрешават да нарушат правилата на правилното и здравословно хранене, което ще им помогне да отслабнат.

Голяма част от професионалистите в областта на диетичното хранене твърдят, че точно липсата на достатъчна мотивация е причина хората с наднормено тегло да се провалят в опитите си да го нормализират. Каквато и помощ да се търси от лечебни центрове и специалисти, в основата на всичко е собственото съзнание.

Главното е личното съзнание да се пренастрои, да се начертае правилна стратегия за промяна на ежедневните привички, на цялостното хранене, на отношението към заниманията със спорт. Каквато и диета да се приложи, колкото и интензивна тренировка да се проведе, ако те са самоцелни, откъснати от цялостното ви отношение към проблема, касаещ наднорменото тегло, успех няма да има, а ако случайно се свалят няколко килограма, те бързо се възстановяват след приключване на еднократните или краткосрочни дейности.

Фразата „нов човек” звучи като клише, но е абсолютно точна по отношение на човек, който си е поставил за цел да се справи със значително наднормено тегло. Тук, разбира се, не става дума за сваляне на 2-3 килограма, макар че за някои хора и това не е лесна задача. Според психолозите една от най-сериозните причини за затлъстяване е състоянието на продължителен стрес. По тази причина, всеки, заел се да отслабва, трябва да помни това.

Най-лесно е, когато си притеснен, изнервен или ядосан, да посегнеш към най-достъпното удоволствие – храната. Редно е човек да познава себе си и когато усети напрежение, да потърси друг начин за разтоварване от стреса. Всеки може би е изпадал в ситуация след много напрегнат трудов ден да изпитва „вълчи” глад. Ако има храна под ръка или се прибере в дома си веднага, човек често яде безконтролно. Ако обаче направи една разходка по магазините, в природата или се срещне с приятели (не на богато заредена трапеза), често чувството за глад изчезва, като че ли  не се е появявало въобще.

Истината е, че стресът е разтоварен и е напълно естествено фалшивият глад да е притъпен или съвсем подтиснат. Мотивацията е важна и при избора на диета. Трябва много точно да прецените каква диета сте мотивирани да спазвате. Именно поради неразбиране на това важно правило мнозина се отказват от избраните диети съвсем скоро. Не бива изборът да е ръководен от разни неоправдани писания: „ За 3 дни – 7 килограма” и други подобни. Ясно е, че такива твърдения са неправдоподобни.

Изборът на диета трябва да е разумен, поставен на основите на знанията ви за балансирано и здравословно хранене. Човек лесно нарушава диетата, ако знае, че тя е вредна за него. Как ще ядете само череши 5 дни, като сте наясно, че такова хранене ще ви остави без енергия! А и друг път сме споменавали, че феноменалният ни орган – мозъкът, ще измисли „хиляда хитрини” , за да осигурим храна на организма.

Главоболие, слабост, световъртеж, неспособност за концентрация и още много последици от неправилната диета се превръщат в мотив да се откаже човек от нея. И добре, че е така! По тази причина избирайте диета, която сама по себе си да ви мотивира с разумността си. Забравете изрази от типа „Забранено ми е да ям…

Нищо не ви е забранено!

Диетата препоръчва да не се яде нещо или да се яде нещо, но не забранява нищо. Спомнете си, че дори при лечебни диети се препоръчват или не се препоръчват определени храни. Самото понятие „забранено” действа демотивиращо и често се чува как хора, спазващи някаква диета за отслабване, споделят, че копнеят за някоя забранена храна.

Вярно е, че ако сте преценили точно каква диета ще прилагате, е по-добре да я спазвате, затова сте я избрали. Но мислете в по-положителен план - така е полезно да се храните, така ще постигнете целта си.

Ако успеете да се мотивирате и за увеличаване на физическото си натоварване, не е възможно да не се постигнат желаните резултати по отношение на намаляване на личното тегло. С една дума – всичко е във вашето съзнание.

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии