Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Здравословно или не ?!

Подозрително много са тeориите и дори практиките, посветени на правилното и неправилното, на здравословното или нездравословното хранене, на диетичното и “свободно” и т.н. Важното е обаче от какво се нуждае организма.

На първо място са сложните въглехидрати – богат източник на енергия, съдържат витамини и минерали. Това са нерафинираните храни, имащи скорбяла – ориз, боб, кореноплодни зеленчуци, банани и пълнозърнести продукти (пълнозърнест хляб, зърнени закуски, макаронени изделия).

Зеленчуците и плодовтее са другият източник на витамини, минерали и някои незаменими мастни киселини. В дневните дажби трябва да се включват разнообразни кореноплодни и грудкови растения, стебла, листа, семена и плодове.

Храните, богати на белтъчини включват птичето месо, риба, яйца, нискомаслени млечни произведения, ядки, бобови и соеви продукти. Протеините са необходими главно за растежа и възстановяването на клетките и за производството на антитела.

Мазнините осигуряват важни за клетките мастни киселини. За предпочитане са растителните мазнини (ядки, семена, пълнозърнести житни продукти, зеленчуци) и от тлъсти риби, а не от тези, съдържащи се в месото, яйцата и млечните продукти.

Захарите осигуряват бърза енергия и минерали в незначителни количества. По-добре подслаждането на храната да е с мед, кленов сироп или захар, но не прекалено често.

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии