Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Физиологичен метод за отслабване

Физиологичният метод за отслабване е основан на база на грамотното и правилно хранене. Този метод активно е използван в миналото и именно въз основа на него е разработена системата за намаляване на наднорменото тегло чрез 1-2 поста(нискокалорични дни) през седмицата.

Експерименти за действието на физиологичния метод на отслабване са провеждани с курсанти във военно училище, тъй като при тях може да се осъществят качествени и системни наблюдение с оглед физическото натоварване, разхода на енергия, храненето и други показатели.

Учените, провели експеримента, Дж. Теппермен и Х. Теппермен, автори на книгата „Физиология на обмяната на веществата и ендокринната система”, стигнали до неочаквани изводи: оказало се, че енергията, изразходена от организма, не се възстановява ден за ден, а през ден.

Например, в понеделник се извършва много работа и се изразходва много енергия, но в същия този ден организмът не изпитва необходимост да възстанови тази енергия. На практика дори през този ден да се яде много малко или даже да не се яде, нищо страшно не се получава. На следващия ден, вторник, организмът все още не изпитва наложителна необходимост да възстанови изразходваната енергия през понеделника. Но в сряда, курсантите изяждали такова количество храна, което съответствало точно на изразходената енергия през понеделника.

Ето какво се налага като извод: ако в понеделник, който по принцип е тежък работен ден, се изразходи много енергия, тя ще бъде възстановена в сряда. Но ако в сряда се направи пост (нискокалоричен ден), вместо да се попълнят запасите от енергия, човек ще отслабва дори през другите дни да се храни обилно. Този пост на практика е защита против натрупване на мазнини и покачване на теглото.

Това е особено важно и за хора, които тренират и целят да намалят теглото си или пък искат да го повишат по някаква причина. Много усилени аеробни тренировки не дават резултати, защото  този тридневен цикъл на възстановяване не е познат или не се спазва. Ако на третия ден се възстановят изразходените калории, няма да се получи отслабване въпреки тежките кардио тренировки.

Ефект ще има само ако на третия (през ден от тренировката) ден, на организма не се подадат толкова калории, колкото са изразходени през първия от тридневния цикъл. Ако някой желае да покачва тегло, трябва на този трети ден да възстанови изразходената енергия и на практика ще започне да покачва теглото си. При желание за повишаване на теглото на този трети ден от цикъла трябва да се яде повече от това, което е достатъчно, за да се утоли глада.

И така - за отслабване:

В понеделник - тренирате, храните се нормално.
Във вторник се храните нормално.
В сряда - пост.

Важно е да се отбележи, че в случая не става дума за пост в смисъл на пълно гладуване, ако ще отслабвате. Трябва просто да се намали значително калоричността на храната в този трети ден от тридневния цикъл.

Желателно е да не се закусва и да не се обядва, а да се пие само кафе или чай. Известно е, че те понижават апетита. Привечер може да се хапне някакъв зеленчук, несладък плод или друга нискокалорична храна, която бързо преминава през стомашно-чревния тракт.

Четвъртък - втора тренировка, храните се нормално.
Петък - храните се нормално.
Събота - пост (нискокалоричен ден).

Разбира се, всеки може да си зареди тридневните цикли, съобразно своите лични ангажименти. Тези, които ще покачват тегло - на третия ден ядат много.

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии