Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Диета срещу стареенето

Всички ние с времето остаряваме. Това е неизменна част от нашия живот.

С помощта на противоостаряващите диети, ние бихме могли да забавим този процес или дори да го намалим на половина.

Остаряването

Въпреки че, когато остаряваме ние ставаме по - мъдри, функциите и процесите на организма се забавят. След определена възраст човешкото тяло вече не е така активно и жизнено, както когато е било още в процес на развитие и растеж.

Процеса на остаряване също така включва произвеждането на нестабилни молекули, познати като свободни радикали в тялото.

Антиоксиданти

Ако сметнем, че свободните радикали, които предизвикват отпускането на кожата, намаляне на зрението и други подобни процеси са враговете, тогава трябва да притежаваме оръжие, с което да се бием срещу така нареченото стареене. За щастие учените са открили мощната сила на антиоксидантите. Много важно е това, че антиоксидантите са открити в много храни и продукти. Витамините А, С и Е и минералите са тези, които разрушават свободните радикали. Бета каротина, ликопена и лутеина са изтъкнати като едни от най-мощните антиоксиданти. Ето малък списък с храни, включващи антиоксиданти: Портокали; Моркови; Нар; Боровинки; Ягоди; Соя; Бадеми; Авокадо; Сладки картофи; Кайсии; Домати; Спанак; Броколи; Червен грейпфрут.

Необходимост от калории

В процеса на остаряването организма се нуждае от по-малко количество калории, тъй като метаболизма е намалил функциите си. Няколко съвета, как да консумираме по-малко храна за да държим метаболизма си по-бърз до колкото е възможно:

- Яжте по 4-5 малки порции на ден.
- Консумирайте по-хранителни продукти, отколкото така наречените „празни калории”.
- Правете физически упражнения, тъй като мускулната маса гори много калории.
- Пийте поне 8-12 чаши вода на ден.

Други противоостаряващи нутриенти

Съществуват специфични зони от нашето тяло, на които трябва да се обърне доста голямо внимание. Очите, костите, сърцето и ставите са много уязвими при процеса стареене. Затова следващите няколко съвета ще са ви необходими:

- Калции – за да предпазва костите от фрактури
- Витамин А – за да предпазва зрението ни от увреждания
- Фитонутриенти – за да ни предпазват от някои видове тумор
- Фибри – за да ни предпазват от сърдечни болести и висок холестерол
- Вода – за да ни предпазва от дехидратиране

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии