Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Апетит под контрол

Имам вълчи апетит”, “Умирам от глад”, “Зверски съм гладна(ен)”, са изрази, които упорито паразитират в речника ни. Но по-лошото е, че неудържимият апетит разяжда живота ни.

Ядем и пълнеем, пълнеем и продължаваме да ядем.Неконтролируемият апетит е главният виновник за качването на килограми. Малко стрес в повече, нещо вкусно пред погледа и машината, наречена “апетит”, се задейства.

Изпуснем ли контрола над апетита, резултатите са налице - преяждане, качване на килограми, затлъстяване.

Откритие на американски учени разкри защо жените страдат от наднормено тегло и затлъстяване повече от мъжете. Защото нямат воля да устоят на изкушението от любимите си храни.

Учените сканирали мозъчната активност на 13 жени и 10 мъже след 17-часово гладуване.  Всички изследвани лица владеели техника за потискане на мислите за ядене, но резултатите от сканирането показали, че женският мозък остава активен по отношение на любимите си храни.

Английските учени стигат още по-далеч, като откриват център за контрол на апетита в мозъка. Те доказали, че регулиращият апетита хормонален пептид насочва действието си не само към примитивните центрове за контрол на глада, но и към тези за удоволствие и възнаграждение.

Пептидът се освобождава от червата в кръвотока след хранене и е сигнал на мозъка за ситост. Затова учените препоръчват към съдържанието на новите продукти за отслабване да се добавя хормонален пептид, който действа върху хипоталамуса и мозъчния ствол, регулирайки апетита. Ако искаме да поддържаме стабилно тегло и добри пропорции, трябва да “опитомим” апетита:

Първият и основен съвет за здравословно хранене, а и за контрол на апетита е: “Яжте често и по малко”!

Не яжте прави, защото така ще погълнете по-голямо количество храна.

Не се заседявайте на масата, а станете, докато се чувствате леко гладни. Една 5-минутна разходка след това ще свръши чудесна работа.

Закуска от овесени ядки или други храни, богати на фибри, ще ви държи сити дълго време.

Влакнините са бавно смилаеми и намаляват апетита.

За да залъжете апетита за поне 2 часа, изпийте половин чаша отвара от магданоз или изплакнете устата си с ментова вода или джоджен.

Друго ефикасно средство за контрол на апетита е настойката от сливи и смокини. Тя се приготвя от половин килограм плодове и 3 литра вода. Течността се вари, докато намалее с около 500 мл. Пие се по 1/2 чаша преди хранене, заедно с плодовете.

Изпийте чаша минерална вода или доматен сок преди хранене и апетитът ви ще намалее с една трета. Ограничете консумацията на кафе до 1-2 чаши дневно, тъй като стимулира апетита. Пийте го без захар. Най-големият враг на неудържимия апетит си остава чесънът.

По една скилидка дневно ще ви помогне да укротите глада. За справяне с неприятната миризма ползвайте ментова вода за уста и дъвка. Още една “залъгалка” за гладници – малка лъжичка обезмаслено сухо мляко.

Яжте повече зеленчуци и бобови култури. Те запазват чувството за ситост по-дълго. Кратък масаж на точката между носа и горната устна със средния пръст също намалява апетита.

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии