Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Сушени плодове - сладки изкушения от природата

Сушените плодове са природни лакомства. Вкусни като сладкиши, но полезни колкото свежи плодове, сушените плодове са естествени мултивитамини.

Кои сушени плодове с какви хранителни, здравословни и диетични качества се отличават?

Сушените плодове са плодове, но с много ниско водно съдържание. Важно е да се прави разлика между истински сушени плодове (сушени сини сливи, сушени кайсии, сушени смокини, стафиди, фурми и т.н.) и “цукати” (захаросани,  изсушени и с изкуствени добавки пъпеш, манго, ананас, кокос и т.н.), които може да намерите в богат асортимент заедно с ядките, които се продават по улиците. Истинските сушени плодове са 100% натурални продукти и не съдържат никакви изкуствени подобрители.

Сушени плодове - хранителни качества

Сушените плодове са концентрирани хранителни продукти, т.е. съдържат много малко вода. Богати са на прости захари (глюкоза и фруктоза) и затова са висококалорични, но калориите им не са “празни”, а съдържат жизненоважни хранителни вещества. Съвременните технологии за естествено изсушаване не само запазват витамините и минералите в сушените плодове, но те дори са с по-висока концентрация на тези вещества.

Кои сушени плодове с какви хранителни качества се отличават?

Стафидите са богати на витамините В2 и С, минералите желязо, калий, магнезий, мед, калций, бор, цинк и фосфор и на антиоксиданти. В 100 г стафиди се съдържат около 300 ккал; 3 г белтъчини; 0,5 г мазнини и 80 г въглехидрати.

Сушените смокини са богати на витамини от групата В, минералите желязо, мед, калий, магнезий, натрий, калций, фосфор и цинк, фибри,  антиоксиданти, флавоноиди и полифеноли. В 100 г сушени смокини се съдържат около 250 ккал; 3,4 г белтъчини; 1 г мазнини и 64 г въглехидрати.

Сушените кайсии са богати на витамини от групата В, А, С и Е, минералите фосфор, магнезий, желязо, калций и цинк, и фибри. В 100 г сушени кайсии се съдържат около 240 ккал; 3,4 г белтъчини; 0,5 г мазнини и 63 г въглехидрати.

Фурмите са богати на витамини от групата В, минералите калий, желязо, магнезий и мед, и фибри. В 100 г фурми се съдържат около 280 ккал; 2,5 г белтъчини; 0,4 г мазнини и 75 г въглехидрати.

Сушените сини сливи са богати на витамини от групата В, А, С и Е, минералите магнезий и фосфор, и фибри. В 100 г сушени сини сливи се съдържат около 240 ккал; 2,2 г белтъчини; 0,4 г мазнини и 64 г въглехидрати.

Сушените ябълки са богати на витамини от групата В, С и Е, минералите желязо, магнезий и фосфор, пектин и фибри. В 100 г сушени ябълки се съдържат около 244 ккал; 0,9 г белтъчини; 0,3 г мазнини и 66 г въглехидрати.

Сушените круши са богати на витамини от групата В и С, минералите желязо, калций, цинк, магнезий и фосфор, и фибри. В 100 г сушени круши се съдържат около 263 ккал; 1,9 г белтъчини; 0,7 г мазнини и 70 г въглехидрати.

Сушени плодове - здравословни качества

Сушените плодове са естествен лек през зимата. Укрепват организма и притежават изключителни здравословни качества. Сушените плодове са натурални разкрасители – правят кожата нежна и гладка, ноктите – здрави, а косата – силна и блестяща.

Стафидите намаляват риска от остеопороза, укрепват нервната и сърдечносъдовата система, подсилват белите дробове и са полезни за щитовидната жлеза.

Сушените смокини предпазват от ракови заболявания, ускоряват храносмилането и подобряват работата на щитовидната жлеза.

Сушените кайсии стимулират имунната система, предпазва от ракови заболявания, тонизират и подобряват храносмилането.

Фурмите укрепват нервната система (подобряват концентрацията и лекуват главоболието), предпазват от простудни заболявания и зареждат организма с енергия.

Сушените сини сливи ускоряват работата на стомашно-чревния тракт, премахват стреса и тревожността.

Сушените ябълки и круши активизират мозъчната активност, предпазват от сърдечносъдови и простудни заболявания, укрепват венците и подобряват храносмилането. 

Сушени плодове в диетата

До 100 г сушени плодове на ден задоволяват нуждата от сладко на организма, без да повишават нивата на инсулина и на захарта в кръвта. Сушените плодове подобряват работата на стомашно-чревния тракт, засищат, стимулират храносмилането и изгарянето на мазнини.

Избирайте сушени плодове без петна или изгнили места по тях, които не са прекалено сухи и нямат винен привкус. Наслаждавайте се на сушените плодове през цялата година, а през зимата задължително се възползвайте от изключителните им хранителни, здравословни и диетични качества.

назад ...

Най-добрите спортове за отслабване

Начинът да отслабнем чрез движение е да изберем такъв спорт, който да поддържа интереса ни жив. Ето и няколко предложения за поддържане на физическа форма чрез спортове, които са забавни и същевременно натоварващи, така че да подпомогнат сваляне на излишните килограми.

Плуване

Това е спорт, който освен отслабване, гарантира и натрупване на мускулна маса. За един час можете да изгорите 500-800 калории в зависимост от това в какъв стил и колко интензивно плувате. Тук работите с ръце, с крака, с гръб, със седалищни мускули – накратко с цялото тяло.

прочети повече ...

Кога протеиновата диета е безопасна за здравето?

Небезизвестните протеинови диети показват добри резултати при хора, които искат да отслабнат, но пък крият редица опасности за здравето.

Ето кога провеждането на подобна диета би било безопасно и би имало добър ефект:

- Протеиновата диета като цяло има добър ефект, когато се провежда от хора, нямащи метаболитни, ендокринни, бъбречни, ревматологични или други хронични заболявания. Хората с такива заболявания е добре да се консултират с лекуващия си лекар какво би означавало за тях подобна диета.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии