Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Спорт, тренировки, диета, отслабване

Много жени смятат, че могат да отслабнат само с диети, отказват да посещават фитнес зали, да спортуват въобще.

Това си е тяхно право, но им предлагаме да прочетат откъс от книгата „С правилно хранене към високи постижения” на Глен Д. Кънингам, известен фитнес гуру, основател на C.O.R.F.I.T. USA (Континенталната организация за регистрирани Персонални треньори по фитнес), подготвил много световни спортисти, които са спечелили титлите Мистър Америка, Мистър Свят, Мистър Про Вселена, Мистър Канада, Мис Канада и др.

Това е историята на Санди Сарагоса.

Госпожица Сарагоса е тежала 75 кг, преди да се включи в групата за силова тренировка. След един триместър (три месеца) редовна силова тренировка и занимания по аеробика по точно определен график, съчетани с правилен режим на хранене, госпожица Сарагоса успява да намали значително процентното съдържание на мазнини в организма си, а теглото й спада до 53 кг.

Важното е, че тя успява да задържи постоянно теглото си на желаното ниво ”без никакви отклонения” през следващите три години и чак до настоящия момент!
Санди Сарагоса разказва:

Когато ме попитат: "Как ти помогна тренировката с тежести?", първо отговорът ми е: "Откъде да започна?". Тя ми помогна толкова много и психически, и физически, че да ме питате каква е ползата от нея за мен, е все едно да ме питате каква е ползата да дишам чист въздух! Ако тръгна да изброявам, списъкът ще бъде безкраен по отношение на различните аспекти на тренировката с тежести, включително и стабилния режим на хранене като най-важен компонент в нея. Тъкмо реша, че съм изтъкнала всичко, с което тя ми е помогнала, и ми хрумва още нещо.

Може би, въпросът ви е, защо именно трениране с тежести?

"

Единственият отговор, който мога да дам е, а защо пък не? Това отлично допада на същността ми, тъй като никога не съм обичала да се състезавам и да побеждавам или губя от някой друг. Обичам да правя нещата сама за себе си. Мога да се съсредоточа върху важното за мен усещане, че работя за самата себе си и върху ползата, която ще имам от това. Не се състезавам с други хора, а със себе си. Ето защо обичам да тренирам. Така изпитвам чувство на гордост. Това, което ме мотивира в тренировките ми, е стремежът да постигна най-доброто, на което съм способна.

Както споменах, възнаграждението за тренировките ми е изключително!

С тренировките и диетата чувствам, че мога да владея нещата, а не да оставя тялото си да ме контролира. Вижте, може би трябва да обясня, че дълго страдах от булимия и анорексия. Никога не съм вярвала, че мога да отслабна само с воля. Живеех в плен на тяло, което тежеше 25 кг. повече от нормалното.

Всичко, което ми оставаше, за да се боря с него, бе да повръщам храната, която поемам, или да се подлагам на гладуване. Озовах се в болницата и изведнъж осъзнах, че трябва да реша проблема си по друг начин. Не казвам, че единствено силовата тренировка ми помогна да се справя с него. Най-важната стъпка, която предприех бе, че потърсих съвет.

Тренирането с тежести и напътствията за правилен режим на хранене обаче наистина ми помогнаха да осъзная, че мога да работя заедно с тялото си и да поема контрола в свои ръце.

Тялото ми вече не ме държи в клопка. Вместо това, сега аз командвам формата му, което ми дава възможност сама да определям и външния си вид. И което е още по-важно, сега владея и вътрешното си аз, което ми повдига самочувствието ми.

При тази диета и режим, макар отскоро да се занимавам с вдигане на тежести, мога да усетя и видя огромната разлика в психическото ми и физическо състояние. Тренировките и диетата ми помогнаха да уча повече, тъй като ми помогнаха да се концентрирам по-дълго време над уроците. Когато се събудя сутрин, вече не играя видео игри. Имам мотив да започна деня и съм гладна! Вече мога да се храня, без да страдам от чувството, че ще надебелея просто защото няма да се оставя да напълнея. Аз владея нещата – какво прекрасно усещане!

Включването ми в групата по трениране с тежести ми даде възможност да науча толкова много за това, какво, кога и с каква цел трябва да ям. Просто не мога да повярвам как съм могла да се храня преди. Поговорката „Такъв си, каквато ти е храната” е наистина вярна. В моя случай се отнася еднакво точно и за миналото, и за настоящето ми. Сега зная какво да ям и да запазя добрата си форма.

Благодарение на силовата си тренировка и режима си на хранене дори зная как да се храня, за да спя добре. Можете ли да повярвате, че преди спях по девет часа на нощ и се събуждах уморена и разглобена, често с ужасно главоболие? Сега спя по шест-седем часа и се събуждам свежа и пълна с енергия. Не се хранех след 6 часа вечерта. Глупачка. Сега си ям вечер и съм в състояние да си осигуря достатъчно гориво, за да ми стигне до сутринта.

Друга важна област, непременно трябва да спомена това, са оценките ми в училище.

Благодарение на заниманията ми със силови упражнения и на програмата ми за хранене, паметта ми стана по-трайна и услужлива! Това помогна да повиша средната си оценка. А дори и по отношение на свободните си занимания забелязвам значително подобрение – много по-дълго и ефективно се занимавам на компютъра и чета. Мога вече да се съсредоточавам по-дълго, без да се уморя. Хм ... сигурно е някаква специална храна за мозъка.

И на края, що се отнася до развлеченията, тренировъчната ми програма ми помогна да намеря много приятели (въпреки, че никога не “си бърборим”, докато тренираме)  и това дава възможност да надделее усещането за сътрудничество, а не състезание. Идеята да си помагаме чрез спортуване заедно, като един отбор, създава приятелската атмосфера по време на заниманията. Това, което научавам в тези часов, ми помага и извън тях – вече съм в състояние да си създавам нови приятелства, защото съм станала по-интересен човек. Мога вече да участвам в разговори за тренировки, хранене, а и на най-различни други теми.

Най-важното значение на тренировките ми е, че ми дадоха възможност да започна да се харесвам и да вярвам в себе си. Този курс ме научи, че мога да управлявам това, което върша, а не да се оставям нещата около мен да ме командват. Накратко, курсът ми по силова подготовка ме научи много неща за самата мен.

"

* След завършване на висшето си образование Санди Сарагоса работи в Канада като консултант на хора с проблеми, породени от наднормено тегло

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии