Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Диета при висок холестерол

Високият холестерол (LDL, лош холестерол) води до проблеми със сърцето, затова диетата при висок холестерол е и диета при сърдечни болести.

Лошият холестерол, а и повечето болести са пряко свързани с това как се храним. Ако отделяте внимание на диетата си (диета е начин на хранене, а не гладуване) ще намалите лошия холестерол, може да намалите риска от атеросклероза (заболяване, при което се блокират артериите), която причинява инфаркт и други болести на сърцето.

Ако процесът на блокиране на артериите вече е започнал, можете да забавите неговата скорост като се храните здравословно.

С малки промени в начина на живот (правилно хранене+движение) може да забавите процеса на стесняване на аретериите и даже да го спрете.

Ако вече имате висок холестерол или болести на сърцето, тогава вижте тези хранителни добавки за понижаване на холестерола и при проблеми със сърцето (безплатна доставка).

Хранете се здравословно!!!

Диетичните принципи по-долу ще ви помогнат да намалите общия холестерол в тялото си, както и лошия холестерол, ще намали кръвното налягане, кръвната захар и теглото (ще отслабнете).

7 диетични съвета при висок холестерол и риск от болести на сърцето

1. Яжте повече зеленчуци, плодове, пълнозърнести храни и варива. Тези храни съдържат фибри, които намаляват лошия холестерол LDL.

2. Подбирайте мазните храни. От мазно до мазно има разлика. Ненаситените (полезни) мазнини от риба и зеленчуци са полезни. Животиснките (наситени) мазнини не са полезни. Като цяло намалете приема на мазнини. Ограничете приема на мазнини от масло, шоколад и сладкиши (често не е ясно с какви мазнини са направени), мазно месо. Набавяйте мазнините си основно от риба (съдържа Омега 3 мастни киселни, които са много важни за сърцето и намаляването на лошия холестерол) и зехтин (екстра Virgin)). Високи дози Омега 3 мазнини намаляват холестерола и понижават риска от болести на сърцето.

3. Яжте разнообразни видове и в правилното количество протеинова храни. Главният виновник за лошия холестерол и болести на сърцето са животинските мазнини, които се намират в месото и най-често в колбасите (салам, кренвирши и др.). Подбирайте месото, което консумирате. Не яжте колбаси, защото не знаете какво се съдържа в тях. Опитайте да опечете колбас и вижте колко мазнина ще пусне. Тази мазнина повишава холестерола ви. Млечните продукти също са виновници за лошите мазнини, но обикновено те не са голяма част от диетата на българина. Все пак, ако ядете повече от 1 кисело мляко на ден, помислете дали следващите да не са ниско маслени. Но ако от време на време ядете кисело мляко, по-добре да е пълномаслено, защото мазнините в 1 кисело мляко са пренебрежими, когато се консумират рядко. Внимавайте със скритите мазнини в сладкишите, знам че не изглеждат мазни, но всъщност често съдържат маргарин, а освен това са и сладки и много калорични. Хранете се с комбинация от протеинови храни – не мазно месо, риба и варива (боб, леща, нахут, грах – съдържат растителен протеин).

4. Ограничете консумацията на холестерол. Холестеролът, който приемаме с храната, увеличава нивото на холестерола в кръвта. Това означава, че ядете по-малко наситени мазнини (животински, олио, маргарин), което означава по-малко калории и отслабване .

5. Хранете се редовно. Може да не е по малко на всеки 2-3 часа, но поне опитайте да имате 3 или 4 хранения за деня. Пропускането на 1 хранене обикновено води до преяждане. Редовното хранене поддържа нивото на кръвната захар и метаболизма ви е активен нон стоп.

6. Намалете приема на сол. Това ще намали кръвното налягане.

7. Пийте течности. Тялото има нужда от вода, защото това означава живот за него. Водата ни пречиства и дава енергия. Пиенето на газирани напитки и натурални сокове има само недостатъци (много захар). Пийте чай и вода.

8. Наслаждавайте се на храната. Открийте здравословните храни, които обичате и не яжте храна, която не искате. Когато се наслаждавате на храната сте позитивни и изпитвате удоволствие, което ви кара да се чувствате добре и е малко вероятно в такова разположение на духа да преяждате.

назад ...

Искате да сте слаби? Яжте кисело мляко с пробиотици

Яденето на кисело мляко, пълно с "добри бактерии", може да предотврати затлъстяването.

Мишки, които били на диета с високо съдържание на мазнини и приемали пробиотици, не наддали на тегло три месеца след лечението според ново проучване.

Учените казват, че бактериите произвеждат терапевтично съединение в червата и смятат, че е възможно да се манипулира чревната микрофлора - което лекува затлъстяването и хроничните заболявания.

прочети повече ...

Свалете 5% от теглото си и ще спите 20 минути повече

Свалянето на излишните килограми е не само полезно за вашето здраве, то може да помогне на хората да спят по-добре през нощта и да се чувстват по-трудоспособни.

Затлъстелите хора, които изгубят най-малко 5 на сто от теглото си, спят по-добре и по-дълго шест месеца след загубата на тегло, разкри проучване. Откритията, публикувани по време на съвместната среща на Международното дружество по ендокринология и на Обществото на ендокринолозите в Чикаго, разкри, че загубата на тегло подобрява качеството на съня и настроението, независимо от това как хората са отслабнали.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии