Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

НВД - нисковъглехидратна диета

НВД (нисковъглехидратна диета) е хранителен режим с ограничена консумация на въглехидрати, с повече белтъчини и мазнини. НВД може да е ВМ-НВД (ВисокоМазнинна-НискоВъглехидратна Диета) и ВБ-НВД (ВисокоБелтъчна-НискоВъглехидратна Диета).

Какво е НВД?

Нисковъглехидратната диета (НВД) е хранителен режим, при който консумацията на въглехидрати е ограничена до не повече от 20% от дневния калориен прием (от 20 до 80 г дневно). Консумират се храни, богати на белтъчини и мазнини, и бедни на въглехидрати.

Има два основни вида нисковъглехидратни диети: ВМ-НВД (ВисокоМазнинна-НискоВъглехидратна Диета), най-популярната от които е диетата на Аткинс и ВБ-НВД (ВисокоБелтъчна-НискоВъглехидратна Диета) с главен представител диетата на Дюкан. НВД е подходяща за всички, които искат да отслабнат, да се отърват от излишните мазнини и да оформят фигурата си, без да губят мускулна маса.

Кои са плюсовете на НВД?

Нисковъглехидратната диета стимулира изгарянето на мазнините, тъй като влияе върху нивото на кръвната захар и производството на хормони. За регулиране на кръвната захар в организма има два главни хормона – инсулин (понижава кръвната захар) и глюкагон (повишава кръвната захар).

Диетите, богати на въглехидрати, повишават нивата на инсулина, пречат на изгарянето на мазнините и възпрепятстват кетозата (осигуряване на енергия). Затова отслабваме, но губим предимно мускулна маса, а не мазнини. НВД поддържа стабилни нива на инсулина в кръвта и води до кетоза, като ускорява изгарянето на мазнините и зарежда организма с енергия.

Кои са минусите на НВД?

В първите дни от спазването на нисковъглехидратната диета може да чувствате обща отпадналост и умора, докато организмът възприеме мазнините като основен енергиен източник. Освен това продължителното спазване на режима може да доведе до бъбречни проблеми. Затова след един месец на тази диета, се препоръчва постепенно да включвате въглехидрати в хранителното си меню, докато стане балансирано.

НВД и фитнес

НВД е най-ефикасна при съчетаване с редовна физическа активност. Но не бива да прекалявате с кардио тренировките, тъй като при спазване на нисковъглехидратна диета е възможно да получите хипогликемия (рязко понижаване на кръвната захар). Силови тренировки и НВД означава стегнато и релефно тяло.

Кои храни са разрешени в НВД?

Всички видове месо и риба, но не пържени; мляко и млечни продукти; яйца; от мазнините краве масло, зехтин или растителни масла, без маргарин; всички зеленчуци, без картофи; варива в умерени количества; плодове в ограничени количества, без банани, грозде и диня; никакви захар и захарни изделия, както и тестени продукти. Яде се често (на всеки 2-3 часа) и по малко.

назад ...

Диета и двигателна активност - сваляне на излишни килограми

Ако сте решили да се отървете от излишни 5 кг, има два основни лоста - диета и двигателна активност.

Препоръчва се спазват следните режим:

1. Храненето да става 4-5 пъти дневно с обемиста и засищаща, бедна на калории храна - зеленчуциез картофи и ориз), несладки плодове, нетлъсто месо (телешко, пилешко, риба), мляко и млечни продукти.

Да не се забравя принципът - кралска закуска, обед на богаташ, вечеря на бедняк (3 часа преди лягане за сън!).

прочети повече ...

След диета е нужна и гимнастика

При загуба на килограми вследствие на каквато и да е диета мускулатурата се отпуска, кожата може да увисне.

За да се сведат до минимум тези последствия, е нужна и гимнастика, която може да се избере от Интернет или безбройните книги упражненията, които най-много ви подхождат.

Добре е не само да отговарят на нуждите ви (например за стягане на бедрата и ханша, корема или бюста), добре е те просто да ви допадат, защото ви предстои да живеете с тях.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии