Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Дребни плодове за отслабване и здраве

Дребните плодове - ягоди, малини, къпини, касис, червени боровинки, са истински дар от природата. Вкусни и освежаващи, дребните плодове са мощни антиоксиданти, помагат за отслабване и предпазват от различни заболявания.

Дребните плодове са богати на биологично активни вещества, сред които най-важни са витамините и микроелементите с антиоксидантно действие. Съдържат голямо количество пектин, който е важен за прочистване на организма, за поддържане на оптимални нива на холестерола и т.н.

Дребните плодове предпазват тъканите от увреждания и преждевременно стареене, намаляват риска от различни видове рак, възпрепятстват появата на атеросклероза, поддържат тонуса, унищожават много бактерии, предизвикващи инфекции, повишават имунитета на организма, подобряват зрението, нормализират нарушената обмяна на веществата, помагат при сърдечносъдови и бъбречни заболявания.

Дребните плодове са добър помощник в битката с излишните килограми. Подобряват обмяната на веществата, ускоряват храносмилането и стимулират изгарянето на мазнини.

Кои дребни плодове са най-полезни за отслабване и здраве?

Ягоди – малките царици

Ягодите са дребни плодове с превъзходни хранителни, здравословни и диетични свойства. Богати са на витамин С, минерали (калий, магнезий и желязо), пектин и дъбилни вещества.

Хранителни стойности на 100 г ягоди: 27 ккал; 0 г мазнини; 1 г белтъчини; 6 г въглехидрати

Отслабване: Ягодите ускоряват изгарянето на мазнините и помагат за освобождаването на токсините и излишните течности от организма. Подобряват обмяната на веществата и улесняват храносмилането.

Здраве: Ягодите нормализират кръвното налягане, укрепват венците, предпазват от сърдечносъдови, инфекциозни и бъбречни заболявания, подобряват зрението, укрепват имунната система и т.н.

Малини – ароматни вълшебства

Малините са богати на фибри и антиоксиданти, добър източник на витамините А и С, минерали (особено калий, магнезий и желязо), салицилова, елагична и галиева киселина, цианидини и други полезни вещества.

Хранителни стойности на 100 г малини: 50 ккал; 1 г белтъчини; 0,6 г мазнини; 11,8 г въглехидрати; 7 г фибри

Отслабване: Благодарение на богатото съдържание на фибри, малините подобряват усвояването на хранителните вещества и стимулират храносмилането.

Здраве: Малините предпазват от ракови заболявания и анемия. Полезни са диабет, защото понижават нивото на кръвната захар.

Къпини – вкусни удоволствия

Къпините са отличен източник на витамин С (100 г къпини осигуряват половината от дневната нужда на организма), витамини от групата В, минерали (калий, желязо, магнезий, мед, калций), фибри и антиоксиданти.

Хранителни стойности на 100 г къпини: 56 ккал; 0 г мазнини; 0.7 г белтъчини, 14 г въглехидрати, 5,3 г фибри;

Отслабване: Къпините са нискокалорични и богати на фибри. Идеална съставка на повечето диети. Подобряват храносмилането и така помагат за отслабване.

Здраве: Къпините предпазват от сърдечносъдови заболявания, атеросклероза, мускулни крампи и рак на дебелото черво.

Касис – витаминен концентрат

Касисът е изключително богат на витамините С и P, минералите калий, калций, фосфор, магнезий, желязо, мед и цинк и органични киселини (особено на лимонена киселина). 

Хранителни стойности на 100 г касис: 28 ккал, 0 г мазнини; 1 г белгъчини, 6 г въглехидрати и 4,8 г фибри

Отслабване: Касисът е верен приятел на диетите. Нискокалоричен и богат на фибри, касисът ускорява храносмилането и подобрява обмяната на веществата.

Здраве: Касисът предпазва от атеросклероза и артериална хипертония, простудни и инфекциозни заболявания, помага при сърдечна и бъбречна недостатъчност, язва на стомаха и гастрит, подобрява зрението.

Червени боровинки – природни съкровища

Червените боровинки са отличен източник на витамини (А, С, Е и от групата В), минерали (калций, калий, магнезий, фосфор, желязо, мед и цинк), ненаситени мастни киселини (Омега-3 и Омега-6), флавоноиди, дъбилни вещества, фитостероли и каротеноиди.

Хранителни стойности на 100 г червени боровинки: 49 ккал; 0,4 г белтъчини; 0,2 г мазнини; 12,7 г въглехидрати и 4,2 г фибри

Отслабване: С малко калории, много фибри и антиоксиданти, червените боровинки са чудесно средство за отслабване и прочистване на организма.

Здраве: Червените боровинки предпазват от различни видове рак, болест на Алцхаймер, инфекциозни заболявания и зъбен кариес, понижава нивото на “лошия холестерол” в кръвта.

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии