Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Всеядството като начин за отслабване

Наблягайте на храни с по-висок индекс на засищане. Така ще се справите с апетита и глада едновременно.

Американската специалистка по храненето Анита Бийн има цяла книга, в която се опитва да защити всеядството като начин за отслабване и поддържане на здравословно тегло.

И нищо чудно, че не един и двама диетолози защитават тезата, че и най-добрата диета е обречена на провал, ако ви забранява строго нещо любимо.

Напоследък в света на идеалното тегло и вечно гладуващите тази идея се прокрадва все по-силно.

Е, разбира се, дори всеядството има правила, които обаче не са никак строги и сложни. Не е необходимо да изяждате по едно парче сирене с големината на орех, 12 грама стафиди или 20 грама сладолед.

Просто порциите трябва да са по-малки и да съдържат големи количества от определени храни. Другите не са забранени, но не бива да се прекалява с тях.

Доктор Сюзън Холт от Университета в Сидни е съставила таблица с храни, подредени по специален индекс на засищане.

Храните са подредени според способността си да засищат глада и да укротяват апетита едновременно с това. Именно гладът и апетитът са онзи опасен тандем, който проваля най-често усилията на диетуващите.

Според австралийската лекарка фибрите, протеинът и водата ни държат сити и спокойни за по-дълго време. Те са и най-здравословният избор за вашето меню.

За 100 точки на засищане се приема белият хляб и всички останали храни в таблицата са позиционирани спрямо него.

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии