Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Диетата се прави с ум

За да изберем правилната диета, подходяща именно за нас, трябва да имаме представа от какво се състоят хранителните продукти, кои вещества в тях са полезни и кои вредни

За хората, страдащи от затлъстяване, захарен диабет, хипертония, исхемична болест на сърцето е категорично противипоказано сами да подбират диетите си - само лекар-диетолог на основата на анализи е способен да състави дневното меню, което ще доведе до намаляване на теглото без това да се отрази негативно на здравето.

Монодиетите, включващи само 1 продукт, не се препоръчват.

Наистина, след определен срок хората, спазващи тези диети, значително отслабват, но бързо възвръщат предишното си тегло, след като ги прекратят.

Монодиета може периодично да се прави като допълнение към основната диета, но само в продължение на един ден. Диетолозите наричат тези промени в храненето разтоварващи дни.

Разтоварващата диета е подходяща например след “тежка” празнична трапеза, за да се “прочисти” организмът. Най-общо съществуват около 20 монодиети: плодова, зеленчукова, млечна, рибна, месна, оризова и т.н.

При избора си на монодиета трябва да отчетем личните си вкусови пристрастия. Необходимо е да се пробват няколко от най-вкусните диети и да се изберат от тях трите най-ефективни. Тези диети трябва да се редуват.

Ако нашата цел е да отслабнем по-бързо, диетата трябва да се спазва веднъж седмично. Ако целта е оздравяване, трябва да се правят разтоварващи дни веднъж месечно. Специалистите препоръчват за тази цел ябълковата диета. В ябълките се съдържат много от веществата, необходими на нашия организъм, а освен това те са много полезни за профилактика на атеросклерозата.

При тази диета трябва да се спазва едно много важно условие: през деня постепенно трябва да се изядат 1,5 кг ябълки без да се консумират никакви течности. Киселите ябълки предизвикват апетита, затова те не са подходящи за диета.

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии