Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

“Против” диетата на Шелтън

Диетолозите съветват като цяло да се избягват агресивните диети, защото те могат да ви откажат от здравословното хранене и от желанието да наблюдавате своето здраве.

Противниците на разделното хранене са убедени, че създавайки своята теория, Шелтън е допуснал редица грешки.

Първо, когато сядате на масата, вашият стомах не знае какво има в чинията и той изработва за всеки случай и солна киселина, и алкални ферменти. При разделното хранене повечето от тези вещества се изхабяват напразно и могат да възникнат проблеми със стомаха, т.е. след известно време хората, практикуващи разделното хранене, могат да изгубят способността си за пълноценно преработване на храната.

Второ, теорията за разделната употреба на белтъчини и въглехидрати много трудно се реализира на практика, защото повечето продукти съдържат и едното и другото. “Въглехидратните” картофи съдържат и известно количество растителна белтъчина, а в месото има т.нар. животинска скорбяла - гликоген. Затова няма смисъл да се измъчваме и да отделяме пържолата от картофеното пюре.

Трето, разделното хранене може да предизвика потиснатост и дори появата на депресия. Известно е, че доброто настроение пряко зависи от наличието в мозъка на някои вещества - хормоните серотонин и допамин. А те се синтезират само ако белтъчините и въглехидратите постъпват в организма едновременно, а не поотделно.

Именно с този факт се обяснява и пониженото настроение на тези, които спазват разделната диета. Ето защо дори противниците на разделното хранене признават, че тази система може да ви избави от излишните килограми.

Интересен е фактът, че принципите за съвместимостта на продуктите са вълнували хората още в Античността. Римският лекар Целсиус например е определил съчетания от продукти, неблагоприятни за доброто усвояване.

Основоположник на разбирането за различното усвояване на отделните храни е съветският учен акад. И. П. Павлов. Заедно със свои колеги той е установил, че за всеки вид храна се отделят различни по качество и количество храносмилателни сокове, т.е. различните вещества (белтъчини, въглехидрати и мазнини) се преработват в различни участъци от храносмилателния тракт.

Базирайки се на трудовете на Павлов, Хърбърт Шелтън е съставил основните правила за съчетаването на продуктите.

назад ...

По-кратките упражнения са по-ефективни

Упражнения по половин час дневно може да ви помогнат да изгубите близо 25 на сто повече тегло, отколкото тренировка дълга един час, стана ясно наскоро.

Тестовете са показали, че съкращаването на упражненията на половина, носи голям потенциал за хората, които са с наднормено тегло и увеличава шансовете им да се преборят с килограмите.

По-кратките сесии от упражнения карат хората да са по-щастливи, да имат повече енергия и мотивация за създаване на здравословен начин на живот, а тези, които прекарват два пъти по-дълго в залата за фитнес, са по-склонни да се чувстват преуморени, казват изследователи от Университета на Копенхаген.

прочети повече ...

Изкачването на стълби - по-ефективен начин за отслабване от фитнеса

Може да сте останали с впечатлението, че свалянето на теглото изисква от вас да прекарвате часове във фитнес залата.

Но според учените, само една допълнителна минути на усилена дейност всеки ден, може да помогне за изгарянето на нежеланите килограми.

Изследователите наблюдавали дейността на 4500 възрастни и открили, че това колко често тренирате сърцето и белите си дробове, е по-важно от продължителността на тренировката.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии