Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Хранителният режим при водната аеробика

Бившата спортистка Мария Шпицер е твърд привърженик на здравословното хранене - в семейството й консумират предимно домашни продукти и сезонни плодове и зеленчуци, а яденето на месо и месни продукти е сведено до минимум.

Шпицер обаче не се наема в изготвянето на хранителни програми за клиентите си, които непрекъснато я питали какво да ядат.

Мога само да кажа аз какво правя, защото не съм специалист в изготвянето на диети. Моят основен принцип е да се следва природата. Защо е нужно през зимата например да ядеш круши от Африка?”, пита се дългогодишната състезателка.

Тя препоръчва на дамите да не консумират месо за вечеря, защото било по-трудно смилаемо. Вместо него било по-добре да заложат на свежа салата и шепа сурови ядки. След празниците Шпицер се подложила на диета от плодове и чай.

Сигурно изядох към хиляда сарми и трябваше да взема някакви мерки за прочистване на организма”, пошегува се символът на водната аеробика.

Водната аеробика е ефективен и доста приятен начин за поддържане на форма. Изпълнява се в басейн като дълбочината му може да варира от 1,20 до 1,80 м, възможно е практикуването и без да се стъпва на дъното.

Тренировката протича с инструктор под музикален съпровод. Продължителността е между 45-60 мин.

Съобразена е с индивидуалното спортно ниво - подходяща е както за съвсем начинаещи, така и за по-напреднали спортисти.

Няма ограничение по пол или възраст, но все пак е насочена предимно към дамите. Водната аеробика е добра възможност и за онези, които не умеят да плуват, да практикуват спорт във вода. Има няколко основни предимства пред останалите спортове за поддържане на тонуса. Водата поема около 80% от теглото на индивида и по този начин вероятността от травми е сведена до минимум, защото не се натоварват ставите.

Водната аеробика укрепва сърцето и увеличава притока на кислород към мускулите, а съпротивлението на водата ги кара да извършват допълнителна работа и спомага за тяхното тонизиране.

Подходяща е за хора с травми, болки в кръста, дископатии и дискови хернии, следоперативни състояния, разширени вени, слаба мускулатура, застоявания и схващания.

Може да се практикува от бременни жени от началото до края на бременността.

назад ...

Самолечение на целулит с диети е опасно

Близо 80% от жените според  доц. Попова, шеф на Клиниката по метаболитни заболявания в ИСУЛ, се подлагат на самолечение при наличие на целулит с различни диети, научени от приятелка, изтеглена от интернет.

Те не търсят лекарска консултация, за да се прецени какъв е техният проблем, което е опасно.

Има ендокринни заболявания, които могат да доведат до оточност и напълняване и са свързани с щитовидната жлеза.

прочети повече ...

Мъжете не са пощадени от “дефекти” по кожата. Целулит при мъжете

За разлика от жените мъжете са изтеглили печеливша карта от природата - генетиката е заложила в тялото им да има повече мускулна тъкан и по-масивен скелет.

Съединителната тъкан е по-масивна, а подкожната мастна тъкан е само 15-20%, докато в женското тяло пък природата е заложила по-голямо количество мастна тъкан.

Там нормални са 25 до към 34% и може да има отложена мастна тъкан с 10% повече, отколкото при мъжете, без това да е повод за безпокойство.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии