Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Автогенният тренинг пред компютъра

Сядате на бюрото и с още по-голям ужас откривате, че не сте довършили онова, което е било в плана за предната седмица. От грамадата от папки и бумаги пред вас чак ви се повдига, а намусеният шеф вече ви вика.

Изгърбили сте се пред клавиатурата на компютъра и имате схващания в раменете? Нямате време дори да спрете и да усетите болката - всички наоколо крещят: "Хайде, хайде, хайде!"

Трябва да намерите няколко минути, за да се самовглъбите по метода на автогенния тренинг. Това означава пълно мускулно отпускане чрез мозъчна концентрация и игнориране на всякакви външни дразнители.

Опитайте се в същото време да се съсредоточите върху симптомите на стреса, на които досега не сте обърнали внимание - мускулните тикове, разсеяното мислене, прескачащо бързо от тема на тема.

Добрата новина е, че за целта не ви е необходим 2-месечен курс. Дори малки промени могат да ви донесат значително облекчение. Просто трябва да обърнете внимание, ако мислите ви започнат да блуждаят или пък дишането ви стане твърде повърхностно. Тогава започнете да се разслабвате.

С всичкото ни уважение към Бил Гейтс, следващите редове са за всички, надвесили се към мониторите. Когато човек е в стрес, той инстинктивно се накланя напред, за да се фокусира върху това, което върши, твърди терапевтът Нийл Чейсън от Сиатъл. Това напряга мускулите на шията и на долната част на гърба.

За бързо облекчение Чейсън предлага следното упражнение. Съберете дланите си зад врата и в същото време присвийте гърба си така, че двете лопатки да се сближат максимално. В това положение спуснете глава надолу, така че брадичката да е близо до гърдите, и съберете лакти пред себе си, за да се докоснат. Отпуснете ръце надолу за няколко секунди, после се отпуснете до свободно положение. Повторете това 6-8 пъти винаги, когато усетите мускулни схващания или напрежения.

назад ...

Самолечение на целулит с диети е опасно

Близо 80% от жените според  доц. Попова, шеф на Клиниката по метаболитни заболявания в ИСУЛ, се подлагат на самолечение при наличие на целулит с различни диети, научени от приятелка, изтеглена от интернет.

Те не търсят лекарска консултация, за да се прецени какъв е техният проблем, което е опасно.

Има ендокринни заболявания, които могат да доведат до оточност и напълняване и са свързани с щитовидната жлеза.

прочети повече ...

Мъжете не са пощадени от “дефекти” по кожата. Целулит при мъжете

За разлика от жените мъжете са изтеглили печеливша карта от природата - генетиката е заложила в тялото им да има повече мускулна тъкан и по-масивен скелет.

Съединителната тъкан е по-масивна, а подкожната мастна тъкан е само 15-20%, докато в женското тяло пък природата е заложила по-голямо количество мастна тъкан.

Там нормални са 25 до към 34% и може да има отложена мастна тъкан с 10% повече, отколкото при мъжете, без това да е повод за безпокойство.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии