Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Как да се храним по-здравословно

Поставете си за цел да приемате на ден от 50 до 80Q калории по-малко от необходимите за възстановяването на изразходваната енергия.

Вашият метаболизъм бързо ще открие в запасите от мазнини недостигащото за тялото ви гориво и такa вие бавно ще започнете да отслабвате.

Променете някои навици

Превключете се на мляко със средна масленост, нискокалорийно кисело мляко, нискокалорийни сосове за салати, обезмаслено сирене и въобще към всички диетични и с ниско съдържание на мазнини храни.

В идеалния случай вие трябва да получавате поне по­ловината от дневните си калории от нерафинирани въгле­хидратни храни като пълнозърнест хляб, пълнозърнести макаронени изделия, кафяв ориз, печени картофи — но без да ги заливате с калорийни сосове.

Приемането на въглехидрати има пряко отражение върху мозъка, който ви кара да се засищате по-бързо. Това също така ускорява обмяната на веществата и температурата на тялото ви леко се покачва, което пък води до изгаряне на повече мазнини.

Здравословното хранене означава също да намалите количеството на наситените (животинските) мазнини. Забравете свинското и телешкото месо, напред към крехкото пилешко без кожа, яжте повече риба и постни ястия. Предпочитайте грила пред пърженото, задушеното пред препеченото.

Не се изкушавайте да пропускате някое хранене — винаги закусвайте, обядвайте и вечеряйте, защото яденето стимулира обмяната на веществата и поддържа скоростта й максимално висока. В леките закуски между храненията няма нищо лошо, ако наблягате на нискокалоричното ки­село мляко, пресните плодове или пълнозърнестите печива без захар. Освен това така намалявате количеството на основното си ядене.

Предлагаме ви една удобна схема за здравословно хранене. Главното правило е:

•   избягвайте червените храни
•   внимавайте с оранжевите храни
•   яжте колкото ви се иска от зелените храни

Повишената физическа активност води до изгаряне на повече калории, поради което отслабването трябва винаги да се постига чрез комбинация от по-здравословно хране­не с нискомаслени продукти и по-усилено физическо натоварване. Особено ако прекарвате по-голямата част от деня седнали или прави, в сравнително неподвижна поза, е много важно да отделяте повече време за бързо ходене пеша, каране на велосипед, плуване или гимнастически уп­ражнения. Защото застоелият живот забавя обмяната на веществата, води до затлъстяване, повишаване на кръвно­то налягане, на нивото на холестерола в кръвта и пречи на организма да преработва напълно глюкозата.

Редовните физически упражнения оказват положител­но въздействие върху здравето, като ограничават апетита, стимулират обмяната на веществата и създават чувството за приток на енергия. Освен това те:

• увеличават вашата сила, издръжливост и гъвкавост
• намаляват нивото на холестерола в кръвта
• понижават кръвното налягане
• подобряват дейността на сърцето
• укрепват костите
• освобождават от депресия

Редовното физическо натоварване значително нама­лява риска от сърдечен удар при мъжете на средна възраст. При изследването на 8 хиляди мъже между 40 и 59 години се оказало, че в групата на водещите застоял живот без никакви физически упражнения 3,1 на хиляда ежегодно имат сериозни сърдечни проблеми. В групата с леки натоварва­ния, като работа в градината, съотношението било 2,3 на хиляда. При мъжете, свикнали да се разхождат редовно, рисковото съотношение спадало до 1 ,7 на хиляда, за уме­рено спортуващите - каране на велосипед и често посе­щение на спортните площадки - до 1 ,4 на хиляда, а между спортуващите веднъж седмично само един на хиляда имал оплаквания от сърце. При интензивно спортуващите (три пъти седмично) рискът се явявал в съотношение 0,5 на хиляда.

Други изследвания са доказали, че енергично и редов­но спортуващите мъже са два пъти по-малко застрашени от сърдечно-съдови заболявания, отколкото ленивите им събратя.

назад ...

Самолечение на целулит с диети е опасно

Близо 80% от жените според  доц. Попова, шеф на Клиниката по метаболитни заболявания в ИСУЛ, се подлагат на самолечение при наличие на целулит с различни диети, научени от приятелка, изтеглена от интернет.

Те не търсят лекарска консултация, за да се прецени какъв е техният проблем, което е опасно.

Има ендокринни заболявания, които могат да доведат до оточност и напълняване и са свързани с щитовидната жлеза.

прочети повече ...

Мъжете не са пощадени от “дефекти” по кожата. Целулит при мъжете

За разлика от жените мъжете са изтеглили печеливша карта от природата - генетиката е заложила в тялото им да има повече мускулна тъкан и по-масивен скелет.

Съединителната тъкан е по-масивна, а подкожната мастна тъкан е само 15-20%, докато в женското тяло пък природата е заложила по-голямо количество мастна тъкан.

Там нормални са 25 до към 34% и може да има отложена мастна тъкан с 10% повече, отколкото при мъжете, без това да е повод за безпокойство.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии