Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Десет правила за здравословно хранене

•  Избягвайте полуготовите и консервираните храни - те съдържат много консерванти и сол. Яжте пъл­ноценни храни, богати на минерали, витамини и целулоза.

•  Увеличете консумацията на пълнозърнести варива, кафяв ориз, пълноценни макаронени изделия и пълнозърнест хляб до 50-70% от дневните ви калории. При повечето мъже този процент е по-малък от 40.

•  Яжте повече пресни плодове, салати и зеленчуци, най-добре около половин килограм дневно (без да смятате картофите). Това прави около 5-6 приема — например чаша неподсладен портокалов сок на закуска, голяма салата на обяд, два плода след обяд и два зеленчука на вечеря. Плодовете и зеленчуците са богати на антиокислителните витамини С, Е и бетакаротин, които предпазват от коронарна болест и ракови заболявания.

•  Намалете количеството на мазнините, особено на наситените, в храната си. Те трябва да бъдат не по­вече от 30% от дневните калории. За мъжете това прави около 75 г на ден. Повечето мъже обаче са свикнали да изяждат над 100г на ден. Използвайте повече зехтин за готвене и салати.

•  Намалете количеството на червеното месо в храна­та си. Яжте по една-две порции на седмица. Вместо това наблегнете на вегетарианските ястия, съдър­жащи богатите на протеини бамя и фасул.

•  Яжте повече риба. Рибата, и по-специално тлъстата, влияе положително върху кръвния холестерол, тъй като е богат източник на минерали и протеини.

•  Увеличете консумацията на ядки и семена. Светов­ната здравна организация препоръчва да изяждаме по 30 г ядки и семена на ден. Те са богат източник на мастни киселини, които влияят положително върху нивото на кръвния холестерол.

•  Намалете количеството на захарта и захарните из­делия в менюто си. Те се абсорбират много бързо и покачват рязко нивото на кръвната захар. Това уве­личава риска от диабет и атеросклероза.

•  Незабавно намалете количеството сол, което при­емате. Това ще намали риска от високо кръвно на­лягане и коронарна болест. За да по­добрите вкусовите качества на храната, използвай­те билки, подправки и черен пипер. Скоро ще свик­нете с новия вкус на храната.

•  Помислете си за допълнителен прием под формата на таблетки на витамини и минерали , като вита­мин С, В, бетакаротин и цинк.

назад ...

Самолечение на целулит с диети е опасно

Близо 80% от жените според  доц. Попова, шеф на Клиниката по метаболитни заболявания в ИСУЛ, се подлагат на самолечение при наличие на целулит с различни диети, научени от приятелка, изтеглена от интернет.

Те не търсят лекарска консултация, за да се прецени какъв е техният проблем, което е опасно.

Има ендокринни заболявания, които могат да доведат до оточност и напълняване и са свързани с щитовидната жлеза.

прочети повече ...

Мъжете не са пощадени от “дефекти” по кожата. Целулит при мъжете

За разлика от жените мъжете са изтеглили печеливша карта от природата - генетиката е заложила в тялото им да има повече мускулна тъкан и по-масивен скелет.

Съединителната тъкан е по-масивна, а подкожната мастна тъкан е само 15-20%, докато в женското тяло пък природата е заложила по-голямо количество мастна тъкан.

Там нормални са 25 до към 34% и може да има отложена мастна тъкан с 10% повече, отколкото при мъжете, без това да е повод за безпокойство.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии