Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

За храненето през летния сезон

По време на летните горещини много хора трудно се справят със задачите си, страдат от топлото време, подтиснати и уморени са, с една дума нямат достатъчен жизнен тонус. Едва ли такъв тип хора се досещат, че може и сами да са си виновни, тъй като не се хранят правилно през лятото.

Изрази като „Не ям, защото ми е горещо и мъчително”, „Пия само вода и пак ми е горещо” са лишени от всякаква логика и показват невежество по отношение полезните свойства на храните.

В никакъв случай не трябва да се гладува и да се приема само вода, колкото и полезна да е тя. През летните горещини е нужно да се консумират продукти, които могат да помогнат на организма да се охлади, като същевременно се чувствате тонизирани и спокойни.

На първо място естествено трябва да бъдат забравени всички мазни калорични храни, като: тлъсти меса, месни бульони, мазни сосове; лютите храни и подправки; много солените продукти.

Колкото и да е странно газираните напитки, особено подсладените, също трябва да бъдат ограничени, поне в горещите часове на деня. Заблуда е, че могат да утолят жаждата, тъкмо обратно се получава – те извеждат от организма така необходимата му влага, а всеки, който се бори да свали някой излишен килограм знае, че при употребата им приема и значително количество калории. Колкото и да сте любители на сладкото, през горещините ще трябва да го ограничите, за да се чувствате комфортно.

Ясно е какво не трябва да се консумира в горещите летни дни, да видим какво ще е полезно.

На първо място  зеленчуци и плодове. Те са богати на: вода, витамини и минерали – точно вещества, които организмът губи  в големи количества през горещините. Освен това съдържащите се в тях влакнини подпомагат дейността на целия стомашно-чревен тракт, което означава, че активно се изхвърлят шлаките. Особено полезни в това отношение са краставиците, тиквичките, доматите и патладжаните, които съдържат голямо количество вода. Организмът ви ще бъде зареден с влага и едновременно охладен и тонизиран.  Каквото е възможно, яжте в суров вид. Желателно е патладжаните да не се консумират пържени и топли. Можете да ги печете, а дори и да ги пържите, поднасяйте ги студени, гарнирани с кисело мляко.

Разбира се, не бива да се забравят белтъчините и ще бъде грешка да се храните само със плодове и зеленчуци. Това е особено важно за подрастващите. Специалистите препоръчват като най-подходящи за лятото морските продукти, които са богати на аминокиселини, калий, йод, магнезий и фосфор. Не забравяйте, че с потта човек отделя много важни за организма вещества. Млечните продукти са на особена почит през горещините, но избягвайте подсладените млека, твърде соленото сирене. Не бива да се забравя ползата от таратора и охладените летни супи, застроени с мляко.

По магазините вече се продават много млечни напитки, с които можете да се охладите и тонизирате в горещините. Напомняме, че те не бива да са много студени, когато ги приемате. Често се виждат по улиците хора, които измъчени от високите температури, грабват от някоя хладилна витрина бутилка айран, вода или друга напитка и жадно пият. Това е грешка и тя може да струва скъпо. Охладените напитки се пият на малки глътки, за да има истинска полза от тях, а и за да не търсите лекар после.

Не трябва да се пият много кисели сокове, но сок от домати, краставици, портокалов сок ще ви бъдат незаменим помощник. Ако към водата добавите малко прясно изцеден лимонов сок, жаждата минава бързо, а ползата за организма е голяма. Чай с лимон също е подходящ за случая, особено ако можете да го приемате неподсладен.

Един интересен въпрос е колко пъти да се храните през лятото. Диетолозите препоръчват броят на храненията да се увеличи за сметка на количествата. От 6 до 8 приема на храна е един добър вариант, за да не се чувствате гладни, а от друга страна организмът да не се затормозява с обработването на храната. Не забравяйте, че не гладът, а правилното хранене ще ви помогне да понесете по-лесно летните горещини. От друга страна, избирайки леки храни, които се усвояват бързо, ще постигнете и желаното отслабване по един съвсем естествен път.

Не пропускайте закуската. Мюсли с мляко; овесени ядки с мляко и малко пресни плодове за подслаждане; кисело мляко с диетична бисквита.

Като второ хранене – храни, които съдържат белтъчини и калций: извара с плодове; йогурт; парче обезмаслено сирене с краставица и др.

За обяд -  малко постно месо или риба, салата от зеленчуци с малко зехтин. Може и една малка порция ризото със зеленчуци и месо.

Четвърто хранене – един сладолед, например. И сладко и прохладно.

Вечеря – лека белтъчна храна – риба, морски дарове, извара със зеленчуци и др.

Късно хранене – малко извара; айран; билков чай.

назад ...

Самолечение на целулит с диети е опасно

Близо 80% от жените според  доц. Попова, шеф на Клиниката по метаболитни заболявания в ИСУЛ, се подлагат на самолечение при наличие на целулит с различни диети, научени от приятелка, изтеглена от интернет.

Те не търсят лекарска консултация, за да се прецени какъв е техният проблем, което е опасно.

Има ендокринни заболявания, които могат да доведат до оточност и напълняване и са свързани с щитовидната жлеза.

прочети повече ...

Мъжете не са пощадени от “дефекти” по кожата. Целулит при мъжете

За разлика от жените мъжете са изтеглили печеливша карта от природата - генетиката е заложила в тялото им да има повече мускулна тъкан и по-масивен скелет.

Съединителната тъкан е по-масивна, а подкожната мастна тъкан е само 15-20%, докато в женското тяло пък природата е заложила по-голямо количество мастна тъкан.

Там нормални са 25 до към 34% и може да има отложена мастна тъкан с 10% повече, отколкото при мъжете, без това да е повод за безпокойство.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии