Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Дами, можете да отложите стареенето

Преди половин век здравословното меню, препоръчвано от диетолозите, било еднакво за мъже и жени. Но през втората половина на XX. век специалистите установили, че различията между двата пола се отразяват и в начина им на хранене.

Това е списък с полезни за жените вещества, без които според експертите те трудно ще отложат стареенето и последиците от него.

Фолиева киселина

Фолиевата киселина е особено полезна за бременните, защото недостигът й може да предизвика вродени неврологични проблеми при бебетата. Фолиевата киселина е необходима за образу­ването на нови клетки в организма. Има я в обогатените хлебни изделия, пълнозърнестия хляб, ма­кароните, спанака, зеле­то, ядките и бобовите култури.

Калций

Недостигът на калций с годините заплашва всяка жена - неслучайно при нежния пол остеопорозата се среща много по-често. Намаленото количество калций в организма оказва влияние също на косата и ноктите. Елементът се съдържа в обезмаслените млечни продукти, броколите, бялото зеле.

Витамин D

Въпреки че се отнася към витамините, в организма ни той работи по-скоро като хормон. Черният дроб и бъбреците го преработват в особена биологично активна форма, която помага за по-ефективното извличане на калция от храната. Витамин D ни защитава от много сериозни заболявания, като рак на гърдата, стомаха и матката, той също така е необходим за нормалната дейност на щитовидната жлеза и предпазва кожата от инфекции и увреждания. Витаминът се съдържа в мазната риба, млечните продукти и яйцата.

Желязо

Този минерал играе важна роля за снабдяването на клетките на организма с кислород. Първата последица от недостига на желязо е общата слабост, която при жените се наблюдава три пъти по-често, отколкото при мъжете. Веществото се съдържа в месото, рибата, спанака и различните бобови култури. Особено богати на желязо са пилешкият и телешкият черен дроб, морските продукти.

Целулоза

Целулозата е много важна за добрата работа на храносмилателната и кръвоносната система. Разтворимата целулоза може да се свързва с холестерина и пречи на усвояването му в стомаха. Целулозата дълго се преработва, а продуктите, които я съдържат, обикновено са нискокалорич­ни, което позволява хем да отслабвате, хем да не гладувате. Тя се съдържа в овесените ядки, в царевицата, в плодовете, особено в ябълките, в граха, фасула и броколите.

Мастните киселини омега-3

Те са вид полезни мазнини, които не могат да се "добиват" от самия организъм, затова е важно да ги приемаме с храната. Редовната употреба на продукти, съдържащи омега-3, може да намали риска от инсулт и инфаркт три пъти, затова тези мастни киселини са особено препоръчителни за хора над 45-годишна възраст. Най-богати на омега-3 са мазните видове риба.

назад ...

Самолечение на целулит с диети е опасно

Близо 80% от жените според  доц. Попова, шеф на Клиниката по метаболитни заболявания в ИСУЛ, се подлагат на самолечение при наличие на целулит с различни диети, научени от приятелка, изтеглена от интернет.

Те не търсят лекарска консултация, за да се прецени какъв е техният проблем, което е опасно.

Има ендокринни заболявания, които могат да доведат до оточност и напълняване и са свързани с щитовидната жлеза.

прочети повече ...

Мъжете не са пощадени от “дефекти” по кожата. Целулит при мъжете

За разлика от жените мъжете са изтеглили печеливша карта от природата - генетиката е заложила в тялото им да има повече мускулна тъкан и по-масивен скелет.

Съединителната тъкан е по-масивна, а подкожната мастна тъкан е само 15-20%, докато в женското тяло пък природата е заложила по-голямо количество мастна тъкан.

Там нормални са 25 до към 34% и може да има отложена мастна тъкан с 10% повече, отколкото при мъжете, без това да е повод за безпокойство.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии