Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Развенчани митове за здравословното хранене

Мит 1. Разделното хранене е полезно и съдейства за отслабване.

Това не е така. Човекът е настроен за смесено хранене. Наборът от ферменти в храносмилателната система позволява едновременно да се обработват белтъчини, въглехидрати и мазнини.

Според диетолозите разделното хранене помага за намаляване на теглото не повече от ежедневното ограничаване на количеството калории при смесено хранене.

Мит 2. Когато се храниш, не трябва да четеш или да гледаш телевизор.

Френските медици твърдят точно обратното. Те смятат, че ако ядеш, четейки или гледайки телевизия, значи не бързаш за никъде и дъвчеш по-дълго време храната, което подпомага усвояването на хранителните вещества.

Мит 3. Трябва да се откажеш от употреба на мазнини, защото от тях се пълнее.

Да, от мазнини се повишава обиколката на талията, но до пълен отказ от мазнини не трябва да се стига. Без тях е невъзможна правилната обмяна на веществата. Ако в организма не постъпват нужното количество мазнини, не се усвояват витамините А и Е и практически престават да се изработват полови хормони. Явяват се и стомашни проблеми, а кожата е подложена на интензивно стареене.

Мит 4. От краве масло се пълнее, а от растителните масла - не.

Растителното масло не съдържа холестерин и то е полезно за хората със сърдечни проблеми, но по калории то може да превишава с много кравето масло.

Мит 5. Черният хляб съдържа витамини и фибри и е много по-полезен от белия.

Съдържанието на влакна не влияе на цвета на хляба. Той може да се дължи на оцветители. А калоричността на хляба много често е еднаква.

Според специалистите най-полезен е хлябът от зърна или трици.

Мит 6. Нужно е да се пият минимум 2 литра вода, за да се изведат от организма шлаките.

Извеждането на токсични вещества от организма никак не е свързано с изпитите течности. С помощта на водата никак не е възможно да се очисти организма. А понятието „шлаки” все още не идентифицирано от лекарите.

Мит 7. За потискане на апетита трябва да се ядат ябълки или портокали.

Само дето плодовете обострят апетита! Сладките плодове повишават захарта в кръвта, организмът отделя инсулин, който бързо неутрализира захарта в кръвта. През времето, когато инсулинът е повишен, възниква силно желание да се яде.

Гладът най-добре се утолява с парче хляб (късче) от трици или чаша зелен чай.

Мит 8. Трябва да се ядат много сурови плодове и зеленчуци.

И ще ходиш с подут корем, а не са изключени и проблеми с храносмилателната система!

Здравият човек трябва да спазва съотношението 2:3 по отношение на сурови и варени зеленчуци и плодове. А ако някой има заболявания на стомаха, трябва да минимизира употребата на пресни зеленчуци и плодове.

Мит 9. Плодове и сладко трябва да се ядат само за десерт.

И двете неща пречат на храносмилането. Затова подобни лакомства е по-добре да се консумират между основните хранения.

Според медиците най-важното е да усещате организма си. Те твърдят, че парче черен шоколад може да донесе на някого повече полза от килограм ябълки. Главното е да не се приемат много излишни калории.

На кого ще вярвате, вие решете.

назад ...

Самолечение на целулит с диети е опасно

Близо 80% от жените според  доц. Попова, шеф на Клиниката по метаболитни заболявания в ИСУЛ, се подлагат на самолечение при наличие на целулит с различни диети, научени от приятелка, изтеглена от интернет.

Те не търсят лекарска консултация, за да се прецени какъв е техният проблем, което е опасно.

Има ендокринни заболявания, които могат да доведат до оточност и напълняване и са свързани с щитовидната жлеза.

прочети повече ...

Мъжете не са пощадени от “дефекти” по кожата. Целулит при мъжете

За разлика от жените мъжете са изтеглили печеливша карта от природата - генетиката е заложила в тялото им да има повече мускулна тъкан и по-масивен скелет.

Съединителната тъкан е по-масивна, а подкожната мастна тъкан е само 15-20%, докато в женското тяло пък природата е заложила по-голямо количество мастна тъкан.

Там нормални са 25 до към 34% и може да има отложена мастна тъкан с 10% повече, отколкото при мъжете, без това да е повод за безпокойство.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии