Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Психологическата измама - нискокалоричните продукти

Често пъти нискокалоричните диетични продукти не само не са полезни, но и вредят на нашето здраве. Борейки се с наднормените килограми, фанатично пресмятаме калориите на всеки продукт, който ядем.

И много често логично избираме този, който е по-ниско калоричен. А ако ни се дояде нещо сладко, се насочваме към диетични торти, нискокалорични пасти или плодови желета.

Понятие “нискокалорична торта” не може да има. Хората я купуват с мисълта, че няма да увеличат теглото си и въобще не се замислят, че тя всъщност е пълна с химия, т.е. стандартните компоненти са заменени с аналогични.

За да може тортата да има по-голям срок на годност, тя се допълва с емулгатори, стабилизатори и консерванти. И диетичната торта става почти опасна за здравето.

А вместо масло се използва маргарин, вместо натурален шоколад - соев, вместо яйца - яйчен прах. А животинските мазнини са изместени от растителните. За вкус се добавят модифицирани натурални вещества, които засилват вкуса и аромата.

Но това не е всичко. Производителите поставят върху опаковката информация за намалено съдържание на калориите, като “забравят” да споменат за въглехидратите, които в повечето случаи няколко пъти надвишават допустимата норма.

Изследване, проведенo от американски учени, доказва, че преходът към нискокалорична храна всъщност предизвиква затлъстяване, тъй като организмът изгубва способността си самостоятелно да регулира денонощната си норма енергия.

Нискокалорична кола? Това за диетолозите също звучи като виц. Такива газирани напитки са синтетика, захар или заместители на захарта (сорбит, захарин, аспартам). Разликата в калориите е минимална, но затова пък постоянната употреба на подобни напитки вече доказано провокира появата на здравословни проблеми.

Човекът яде много повече, отколкото е необходимо, като започва с постепенно увеличаване на порциите, докато напълно изгуби чувството за мярка.

Ето и някои възможни надписи върху етикетите и как всъщност да ги “разчитаме”:

• Fat free - обезмаслени продукти, съдържащи по-малко от 0,5 г мазнини;
• Low-fat - продукти с малко мазнини, съдържащи до 3 г мазнини;
• Reduced or less fat - продукти с понижено съдържание на мазнини (те съдържат с 25% по-малко мазнини в сравнение с пълномаслените);
• Light - нискокалорични продукти, които съдържат с 50% по-малко мазнини ( в сравнение със стандартните);
• Calorie free - продукти, съдържащи по-малко от 5% калории;
• Low calorie - нискокалорични продукти, съдържащи до 40 калории;
• Reduced or fewer calories - продукти с намалено съдържание на калории - те съдържат с 25% по-малко калории, отколкото “нормалните” калорични продукти.

назад ...

Самолечение на целулит с диети е опасно

Близо 80% от жените според  доц. Попова, шеф на Клиниката по метаболитни заболявания в ИСУЛ, се подлагат на самолечение при наличие на целулит с различни диети, научени от приятелка, изтеглена от интернет.

Те не търсят лекарска консултация, за да се прецени какъв е техният проблем, което е опасно.

Има ендокринни заболявания, които могат да доведат до оточност и напълняване и са свързани с щитовидната жлеза.

прочети повече ...

Мъжете не са пощадени от “дефекти” по кожата. Целулит при мъжете

За разлика от жените мъжете са изтеглили печеливша карта от природата - генетиката е заложила в тялото им да има повече мускулна тъкан и по-масивен скелет.

Съединителната тъкан е по-масивна, а подкожната мастна тъкан е само 15-20%, докато в женското тяло пък природата е заложила по-голямо количество мастна тъкан.

Там нормални са 25 до към 34% и може да има отложена мастна тъкан с 10% повече, отколкото при мъжете, без това да е повод за безпокойство.

прочети повече ...

АРХИВ

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Юли

Юни

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Декември

Ноември

Октомври

Септември

Август

Търси в статии