Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Намаляване на въглехидратите и увеличаване на протеините

От известно време голяма част от нежната родна половина  е подлудяла по режима на хранене, пропагандиран от д-р Пиер Дюкан. По-интересното е, че диетата действа. Жените, подложили се на този начин на хранене, губят активно килограми и сантиметри, което едва ли е толкова лошо. Какво точно препоръчва Дюкан.

Най-напред драстично намаляване на въглехидратите в храната и още по-драстично увеличаване на протеините. Между другото той не е първият, който стига до извода, че нисковъглехидратното хранене води до стопяването на натрупаните по тялото сланинки, по-скоро е един от първите, чийто труд е достигнал до България. Ето режимът на Дюкан накратко:

Ударен период - консумират се само протеини в неограничени количества. Може да се яде месо - телешко, пилешко, пуешко, конско, карантии, яйца и странно - млечни продукти, като кисело мляко, прясно мляко и извара. Странно, защото в млякото съдържанието на протеините към въглехидратите е почти едно към едно, като въглехидратите са с една идея в повече. Това е заради лактозата, която пък си е вид захар. Този период трае максимум 7 дни, в изключителни случаи до 10, но след консултация с лекар.

Смесен период. През този етап се редуват чисто протеиново-млечни дни с дни, при които се ядат протеини и зеленчуци.

Период на задържане на постигнатото тегло: на всеки свален килограм съответстват десет дни от този етап. Включват се вече и зърнените храни, картофите, макаронените изделия и плодовете, а два пъти седмично човек има право да вечеря всичко, каквото поиска.

През цялото това време се пие много вода. Дюкан предлага поетите течности да не бъдат по-малко от литър и половина дневно. Препоръчва освен това ограничаването на солта до минимум.

назад ...

Протеините в диетата

Основен принцип в диетите за отслабване са те да имат по-ниско калорийно съдържание.

Поредно проучване показа, че е възможно да бъде постигнат оптимален ефект ако се включи умерено количество протеини в хранителния режим.

Специалисти твърдят, че в рамките на една година, резултатите по отношение теглото са по-добри ако се включи белтък в менюто, отколкото ако се спазва диета с високо въглехидратно съдържание, но ниско на мазнини.

Нещо повече - установено е благоприятно влияние и що се отнася до серумните липиди - повишаване на "добрия холестерол" и понижаване на триглицеридите.

прочети повече ...

Белтъчините и минералните соли в храната на детето

БЕЛТЪЧИНИ

Мускулите, сърцето, мозъкът, бъбреците до голяма степен са изградени от белтъчини (освен водата). Костите са изградени от белтъчини, просмукани с минерални соли, които им придават необходимата твърдост.

Детето се нуждае от богата на белтъчини храна, която да обезпечи непрекъснат растеж и поддържането на жизнените му функции.

Повечето естествени храни съдържат белтъчини, някои повече, други по-малко. Особено богати на белтъчини са месото, птиците, рибата, яйцата и млякото. Те са единствените, които доставят "пълноценни белтъчини" - те съдържат пълната гама белтъчни елементи, необходими за човешкия организъм.

прочети повече ...

Търси в статии