Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Патологично дебелят Аткинс и неговата диета

Доктор Аткинс е срещу употребата на много въглехидрати, които влизат в съставана много други диети, като основно средство за намаляване на килограми.

Според специалиста диетата работи на принципа, че редуцирайки храните с високо съдържание на въглехидрати, метаболизмът може да бъде подобрен и така да се намали теглото.

Д-р Аткинс смята, че многото въглехидрати карат тялото да произвежда прекалено голямо количество инсулин, което на свой ред предизвиква чувство за глад и съответно води до натрупване на килограми.

Любопитното е, че Аткинс е бил патологично дебел, когато е починал и негови големи критици са използвали и това срещу неговата теория за правилното  хранене.

Диетоложката Сюзан Джеб осъжда диетата като безсмислица и псевдонаука,а  здравната психоложка Джейн Огден пък описва привържениците на хранителния режим просто като наивници.

Аткинсоновата диета позволява само между 15 до 60 г въглехидрати дневно, включително тестени изделия, хляб и плодове, но той препоръчва употребата на протеини и мазнини.

Привърженици на диетата на Аткинс са Рене Зелуегър и Роби Уйлямс.

назад ...

Отслабване и въглехидрати: опасностите от липсата на въглехидрати в диетата

Диетите с ограничен прием на въглехидрати и тези с намалено количество мазнини са едни от най-популярните сред програмите за отслабване. Но с оглед на това ,че всяка здравословна диета се състои от балансирано хранене и физическа активност, сериозното ограничаване на въглехидратите от диетата може да доведе до проблеми със здравето и дори и да постигнете желаното отслабване, ще бъде на висока цена.

20 грама и по-малко?

Проучване относно диетите с ниско съдържание на въглехидрати подлага участниците на режим, в който да консумират 20 грама и по-малко, въглехидрати на ден...

прочети повече ...

Отслабване с малко въглехидрати: Какво да ядем?

Маруля

Това е много вкусен и полезен вариант. Не съдържа въглехидрати, но има много желязо, витамини С и Е. Не се изкушавайте да добавяте крутони към салатата - така добавяте и въглехидрати. Червеното е полезно за сърцето - домати

Наслаждавайте се на домати от всякакъв вид - от чери до големи вкусни домати. Те са бедни на мазнини и холестерол, нямат въглехидрати, но имат много витамини А и С, както и мощният антиоксидант ликопен.

прочети повече ...

Търси в статии