Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Нишестето - продукт на фотосинтезата

Нишестето е продукт, произвеждан в зелените участъци на растителните видове - фотосинтеза. Под действието на ензими, нишестените зрънца се разграждат до захари. Растението успява да транспортира въпросните захари до семената, корените и пр. посредством растителните си сокове. Там се ресинтезира нишестето или "хранителният резерв" на растението. Царевицата картофите, пшеницата са особено богати на нишесте.

Нишестето се разтваря слабо във вода. Представлява бял хигроскопичен безвкусен прах с микрокристален строеж.

Като полизахаридно вещество, следователно въглехидрат, нишестето съдържа водород, кислород и въглерод.

Хидролизата на нишестето протича под действието на някои ензими, разпространени сред представителите на растенията и животните, както и под действието на температура. Хидролизата чрез тези ензими превръща нишестето в малтоза.

Химически нишестето е смес между амилоза и амилопектин, нееднородна смес. Амилозата е разтворима във вода и оцветява йода в синьо, докато амилопектина е неразтворим във вода, като оцветява йода във виолетово.

Едно нишесте може да се провери дали е качествено тогава, когато при взаимодействие с алкохолен разтвор на йод се оцвети в синьо-виолетово.

назад ...

Отслабване и въглехидрати: опасностите от липсата на въглехидрати в диетата

Диетите с ограничен прием на въглехидрати и тези с намалено количество мазнини са едни от най-популярните сред програмите за отслабване. Но с оглед на това ,че всяка здравословна диета се състои от балансирано хранене и физическа активност, сериозното ограничаване на въглехидратите от диетата може да доведе до проблеми със здравето и дори и да постигнете желаното отслабване, ще бъде на висока цена.

20 грама и по-малко?

Проучване относно диетите с ниско съдържание на въглехидрати подлага участниците на режим, в който да консумират 20 грама и по-малко, въглехидрати на ден...

прочети повече ...

Отслабване с малко въглехидрати: Какво да ядем?

Маруля

Това е много вкусен и полезен вариант. Не съдържа въглехидрати, но има много желязо, витамини С и Е. Не се изкушавайте да добавяте крутони към салатата - така добавяте и въглехидрати. Червеното е полезно за сърцето - домати

Наслаждавайте се на домати от всякакъв вид - от чери до големи вкусни домати. Те са бедни на мазнини и холестерол, нямат въглехидрати, но имат много витамини А и С, както и мощният антиоксидант ликопен.

прочети повече ...

Търси в статии