Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Списък с добрите и лошите въглехидрати

Ако търсите списък с добрите и лошите въглехидрати ще трябва да промените представите си за диета.

Броене на въглехидрати

Изглежда че все повече хора броят въглехидратите, които приемат и отделят голямо значение на техните тип и действие.

Популярни диети, като тази на Аткинс, убеждава хората, че съществуват добри и лоши въглехидрати. Също при тази диета се изисква изцяло прекратяване на приемането на лоши въглехидрати и намаляване на консумацията на добрите въглехидрати. Това да държим под око консумацията на лошите въглехидрати е добра идея.

Много диетолози и здравословни експерти съветват, че приеманите въглехидрати трябва да бъдат около 55% от калориите, които консумираме на ден, а други смятат, че тяхната част трябва да бъде по-голяма, около 65%. Истината е там, че тези експерти със сигурност нямат предвид въглехидрати, които ще откриете в бонбоните или сладките. Ето в това се крие идеята за добри и лоши въглехидрати.

Списък с добри и лоши въглехидрати

Въглехидратите се делят на прости и сложни. Простите въглехидрати се усвояват от организма по - бързо, като осигуряват на кръвта захар за по-кратко време и ви карат да се чувствате гладни и отново да изтичате до кухнята.

Сложните въглехидрати са тези, които дават гориво на организма ви. Те се намират най-вече в храните богати на фибри. Те осигуряват стабилни нива на кръвната захар, тъй като се разграждат по-бавно и това придава ефекта на ситост в организма за по-дълго време. Отлична идея е да приемате повече от тези въглехидрати през деня си.

Ето за какви продукти става въпрос:

• Плодове
• Зеленчуци
• Пълнозърнести продукти
• Бобови растения
• Ядки
Ето и някои примери за лоши въглехидрати:
• Рафинирани зърнени продукти, като бял хляб или бял ориз
• Продукти като торти, сладки или чипс
• Алкохол
• Газирани напитки

Само защото тези храни не са полезни, не означава да ги изхвърлите от хранителния си режим завинаги. Списъкът с добри и лоши въглехидрати не трябва да се спазва изключително стриктно.

Не е нужно да се отказвате от алкохола или тортите, стига да ги приемате в умерени количества и те да не стават ежедневие за вас. Намаляване на въглехидратите при отслабване Намаляване на лошите въглехидрати може да ви помогне да отслабнете и да ви поддържа здрави.

Въглехидратите са тези, които зареждат организма с енергия. Ако давате на организма си точното количество гориво, от което се нуждае, той ще бъде здрав, и ще поддържате добро ниво на килограмите си.

назад ...

Отслабване и въглехидрати: опасностите от липсата на въглехидрати в диетата

Диетите с ограничен прием на въглехидрати и тези с намалено количество мазнини са едни от най-популярните сред програмите за отслабване. Но с оглед на това ,че всяка здравословна диета се състои от балансирано хранене и физическа активност, сериозното ограничаване на въглехидратите от диетата може да доведе до проблеми със здравето и дори и да постигнете желаното отслабване, ще бъде на висока цена.

20 грама и по-малко?

Проучване относно диетите с ниско съдържание на въглехидрати подлага участниците на режим, в който да консумират 20 грама и по-малко, въглехидрати на ден...

прочети повече ...

Отслабване с малко въглехидрати: Какво да ядем?

Маруля

Това е много вкусен и полезен вариант. Не съдържа въглехидрати, но има много желязо, витамини С и Е. Не се изкушавайте да добавяте крутони към салатата - така добавяте и въглехидрати. Червеното е полезно за сърцето - домати

Наслаждавайте се на домати от всякакъв вид - от чери до големи вкусни домати. Те са бедни на мазнини и холестерол, нямат въглехидрати, но имат много витамини А и С, както и мощният антиоксидант ликопен.

прочети повече ...

Търси в статии