Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Храни, които пречат на отслабването

Според някои експертите по хранене, има няколко вида продукти, които не само съдействат за повишаване на теглото, а и пречат да се осъществи процеса на отслабване с нормални темпове.

Тези продукти действат върху регулаторните центрове, отговорни за правилния метаболизъм, като нарушават дейността им.

Наличието на високо съдържание на мазнини или въглехидрати е характерно за повечето от тези продукти, които са:

1. Хлебни и тестени изделия (хляб, бисквити, кексове, кифли и т.н.).
В храненето си човек трябва да се ограничи до 1,2 филийки пълнозърнест хляб или порция макарони от твърда пшеница.

2. Всички масла, включително и растителните.
Според тази група учени и растителните масла могат да въздействат отрицателно на процесите за намаляване на теглото, ако са непоносими за конкретния организъм.

3. Сирене.
Винаги е по-добре да се замени с извара.

4. Сладки напитки.
Дори и с подсладител вместо със захар те пак могат да объркат процеса на отслабване.

5. Маргарин и различни майонези.
Тези храни са богати на мазнини и дори нискокалоричните версии от тях не са в състояние да намалят риска от покачване на теглото.

6. Месо - някои видове.
Тлъстите меса са табу. Процентното съдържание на мазнини в нормално и постно свинско месо е над 30 на сто – значи то трябва да се елиминира, когато човек иска да отслабва. Но тъй като тялото изисква протеини, е добре да се консумират: риба, по-специално морска, постно говеждо месо и бяло пилешко месо.

7. Високомаслените млечни продукти трябва да бъдат забравени, но производителите на млечни храни вече предлагат нискомаслени и този проблем е решен почти.
Все пак да не се забравя, че нискомаслено не значи нискокалорично винаги!

8. Шоколад, сладолед и сладкарски изделия, които включват кремове.

9. Зеленчуци и плодове с високо съдържание на скорбяла - картофи, банани.

10. Алкохол.
Експертите твърдят, че ако дори един от тези 10 вида продукти се елиминира напълно, личното тегло ще започне да намалява.

назад ...

Отслабване и въглехидрати: опасностите от липсата на въглехидрати в диетата

Диетите с ограничен прием на въглехидрати и тези с намалено количество мазнини са едни от най-популярните сред програмите за отслабване. Но с оглед на това ,че всяка здравословна диета се състои от балансирано хранене и физическа активност, сериозното ограничаване на въглехидратите от диетата може да доведе до проблеми със здравето и дори и да постигнете желаното отслабване, ще бъде на висока цена.

20 грама и по-малко?

Проучване относно диетите с ниско съдържание на въглехидрати подлага участниците на режим, в който да консумират 20 грама и по-малко, въглехидрати на ден...

прочети повече ...

Отслабване с малко въглехидрати: Какво да ядем?

Маруля

Това е много вкусен и полезен вариант. Не съдържа въглехидрати, но има много желязо, витамини С и Е. Не се изкушавайте да добавяте крутони към салатата - така добавяте и въглехидрати. Червеното е полезно за сърцето - домати

Наслаждавайте се на домати от всякакъв вид - от чери до големи вкусни домати. Те са бедни на мазнини и холестерол, нямат въглехидрати, но имат много витамини А и С, както и мощният антиоксидант ликопен.

прочети повече ...

Търси в статии