Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Отслабване и въглехидрати: опасностите от липсата на въглехидрати в диетата

Диетите с ограничен прием на въглехидрати и тези с намалено количество мазнини са едни от най-популярните сред програмите за отслабване. Но с оглед на това ,че всяка здравословна диета се състои от балансирано хранене и физическа активност, сериозното ограничаване на въглехидратите от диетата може да доведе до проблеми със здравето и дори и да постигнете желаното отслабване, ще бъде на висока цена.

20 грама и по-малко?

Проучване относно диетите с ниско съдържание на въглехидрати подлага участниците на режим, в който да консумират 20 грама и по-малко, въглехидрати на ден - това е еквивалента на една ябълка или една филия хляб.

Тялото на човек, който яде по 20 грам въглехидрати на ден среща проблеми с набавянето на достатъчно въглехидрати, за да произвежда глюкоза, от която мозъкът има абсолютна нужда за функционира. И тъй като въглехидратите са основният източник на енергия за организма, ако тялото не получава достатъчно от тях, трябва да премине към „план В” и да вкара в действие складираните мазнини, за да се снабди с енергия.

Проблемът с „план В”

Липозата звучи доста атрактивно нали? Изгаряте мазнини без никакви усилия, нали? Но това може да доведе до сериозен проблем. Когато черният дроб започне да разгражда мазнини, за да снабдява тялото с енергия, едни от биопродуктите отделяни при този процес са мастни киселини, наречени кетони или кетонни тела. Ако кетоните се включват в кръвообращението, предизвикват процес наречен кетоза, който води до замъгляване на съзнанието, загуба на енергия, заболявания на костите и вероятни проблеми с бъбреците. Един от тези кетони е ацетонът, органичен разтворител, както и материал, който се използва в производството на пластмаси. Както вероятно знаете, ацетонът е токсичен за тялото.

Разумен прием на въглехидрати

Следователно ако планирате отслабване посредством нисковъглехидратна диета, се информирайте своевременно за рисковете. Посъветвайте се със специалист кои са допустимите и здравословни количества въглехидрати, които можете да приемате. Препоръчителната дневна доза въглехидрати е 130 грама на ден. Ако това количество ви изглежда високо гледайте да не са под 70 грама, за да намалите риска от кетоза.

Два плода, два зеленчука и 2 храни съдържащи скорбяла, например съдържат около 70 грама въглехидрати. Най-добрият вариант е да консумирате по 100 грама и изборът на плодове и зеленчуци богати на витамини, минерали и фибри.

назад ...

Отслабване с малко въглехидрати: Какво да ядем?

Маруля

Това е много вкусен и полезен вариант. Не съдържа въглехидрати, но има много желязо, витамини С и Е. Не се изкушавайте да добавяте крутони към салатата - така добавяте и въглехидрати. Червеното е полезно за сърцето - домати

Наслаждавайте се на домати от всякакъв вид - от чери до големи вкусни домати. Те са бедни на мазнини и холестерол, нямат въглехидрати, но имат много витамини А и С, както и мощният антиоксидант ликопен.

прочети повече ...

Храни, които пречат на отслабването

Според някои експертите по хранене, има няколко вида продукти, които не само съдействат за повишаване на теглото, а и пречат да се осъществи процеса на& отслабване с нормални темпове.

Тези продукти действат върху регулаторните центрове, отговорни за правилния метаболизъм, като нарушават дейността им.

Наличието на високо съдържание на мазнини или въглехидрати е характерно за повечето от тези продукти, които са:

1. Хлебни и тестени изделия (хляб, бисквити, кексове, кифли и т.н.).

прочети повече ...

Търси в статии