Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Пазете се от голямото количество мазнини

Ако искате да отслабнете дългосрочно се хранете пълноценно. За много от нас изброените по-долу продукти със сигурност са част от храненето ни и са се превърнали в норма.

Затова ни е много трудно да се откажем от тях, но трябва или можем поне да ограничим тяхната употреба.

Изключително калоричен продукт, който съдържа голямо количество мазнини и въглехидрати, оцветители, подсладители и т.н. е майонезата.

Към тази група продукти могат да се отнесат и кетчупът и различните сосове и подправки, които съдържат генномодифицирани продукти, оцветители и вкусови заместители.

Месните деликатеси съдържат т.нар. скрити мазнини (свинска кожа, сланина и др.), които са "облечени" в набухватели, ароматизатори и оцветители. Много производители на кренвирши и пресни салами използват т.нар. трансгени - около 80% от кренвиршите и пресните колбаси изобщо се състоят от трансгенна соя.

Мазното  месо спомага за образуването на холестеролните плаки върху стените на съдовете, което провокира възникването на сърдечно-съдови заболявания. Да не доворим за натрупването на тлъстинки при прекалената му употреба покрай задаващите се доста празници. Внимавайте!

назад ...

Палмовото масло не става за диета

По състав палмовото масло е близко до животинските мазнини, които образуват плаки в кръвоносните съдове.

Предписвал съм млечна диета на пациенти с високо кръвно налягане, която не дава ефект дори и в комбинацията с лекарства. Организмът не се повлиява от лечението, заради особено актуалното в момента палмово масло в млечните продукти”, твърди дупнишкият уролог д-р Тодор Пепелджийски.

Оттам следват проблемите със сърдечно съдовата система и цялостното увреждане на организма, е категоричен медикът.

прочети повече ...

Растителни или животински мазнини

По време на проучването доброволците били разделени на няколко групи, в чийто дневно меню били включени различни видове мазнини - ленено масло, зехтин и краве масло.

Участниците се хранели по три пъти на ден, като калорийния прием бил средно между 1800 и 2000 калории, а физическото натоварване било със среден интензитет. Всяка сутрин доброволците давали кръвна проба за анализ на нивата но холестерола. Кръвни проби били вземани един час, три часа  и пет часа след всяко хранене.

Получените резултати категорично показали, че при употреба на краве масло нивото на холестерола в кръвта се повишава по-малко...

прочети повече ...

Търси в статии