Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Растителни или животински мазнини

По време на проучването доброволците били разделени на няколко групи, в чийто дневно меню били включени различни видове мазнини - ленено масло, зехтин и краве масло.

Участниците се хранели по три пъти на ден, като калорийния прием бил средно между 1800 и 2000 калории, а физическото натоварване било със среден интензитет. Всяка сутрин доброволците давали кръвна проба за анализ на нивата но холестерола. Кръвни проби били вземани един час, три часа  и пет часа след всяко хранене.

Получените резултати категорично показали, че при употреба на краве масло нивото на холестерола в кръвта се повишава по-малко, отколкото при употреба на наститени мазнини- зехтин, олио или ленено масло.

По-значително било повишаването на холестерола при мъжете, в сравнение с жените.

Според учените, причина за тези резултати е молекулната структура на различните видове мазнини и факта, че в маслото се съдържат около 20% къси и средноверижни мастни киселини.

Авторите обясняват различните реакции, които се наблюдават в мъжкия и женския организъм с хормоналните различия и особеностите в метаболизирането на хранителните веществата.

Характерно за женския организъм е, че трупа попадналите в него мазнини  като подкожни и те в по-малка степен попадат в кръвоносната система.

В същото време, диетолозите напомнят, че независимо от вида си, мазнините са с висока калоричност и прекалената им консумация повишава риска от сърдечни и сърдечносъдови заболявания.

назад ...

Палмовото масло не става за диета

По състав палмовото масло е близко до животинските мазнини, които образуват плаки в кръвоносните съдове.

Предписвал съм млечна диета на пациенти с високо кръвно налягане, която не дава ефект дори и в комбинацията с лекарства. Организмът не се повлиява от лечението, заради особено актуалното в момента палмово масло в млечните продукти”, твърди дупнишкият уролог д-р Тодор Пепелджийски.

Оттам следват проблемите със сърдечно съдовата система и цялостното увреждане на организма, е категоричен медикът.

прочети повече ...

12 начина за по-бързо изгаряне на мазнините

Въпреки че, разбира се, на първо място е необходимо балансирано и добре разпределено във времето хранене, има и някои малки “хитрини”, чрез които мазнините изгарят по-бързо. Тук ви предлагаме 12 такива начина:

1. Не забравяйте да закусите – така ще “включите” обмяната на веществата по-рано с помощта на сутрешното хранене.

2. Натоварвайте мускулите по време на разходка или физически упражнения. За да изгорите допълнително 3 калории за 1 минута е нужно например да правите поне 5 мин. упражнения с гирички...

прочети повече ...

Търси в статии