Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Разнообразната и питателна храна като най-добрия източник на витамини

Безспорно, най-добрият източник на витамини, не само за децата, но и за възрастните, е разнообразната, питателна храна - плодове и зеленчуци, месо и млечни продукти, риба.

Голямото количество протеини и въглехидрати, съдържащи се в тях, осигуряват ежедневната доза витамини на тялото и го снабдяват с енергия.

Поднасят се на малки порции, но често и ако се забележи, че децата избягват определени храни, трябва да се приготвят по друг начин.

И в никакъв случай не трябва да се пропускай в детското меню необходимите витамини:

Витамин А се съдържа в млякото, сиренето, яйцата и в жълто-оранжевите зеленчуци (моркови, сладки картофи, тиква). Този витамин осигурява нормалното развитие на организма и действа възстановяващо на костите и тъканите. Отразява се благотворно върху кожата, очите и имунната система.

Витамин B (във всичките му разновидности – B2, B3, B6 и B12) се съдържа в месото, пилето, рибата, ядките, млякото, яйцата, сиренето, бобовите култури и соята. Подсилва метаболизма, енергичността, циркулацията на кръвта и нервната система.

Витамин C се съдържа в цитрусовите плодове, ягодите, кивито, доматите и зелените зеленчуци (броколи, зеле). Заздравява мускулите, съединителната тъкан и кожата.

Витамин D се съдържа в млякото, сиренето, киселото мляко, жълтъците и рибеното масло. Спомага за формирането на костите и зъбите и за абсорбирането на калций от тялото.

Калций се съдържа в млечните продукти и обогатения с калций портокалов сок. Помага за изграждането на здрави кости в процеса на развитие при децата.

Желязо се съдържа в телешкото и в другите червени меса, пуешкото, спанака, бобовите култури и сушените сини сливи. Спомага за изграждането на мускулите и за поддържането на червените кръвни клетки. Недостигът на желязо в организма води до анемия.

назад ...

Ябълките - полезен плод, стимулиращ отслабването и подмладяването

Японците отдавна са познали ценните свойства на ябълките - пълни са с витамини, помагат в борбата с бръчките, стимулират отслабването и подмладяват.

Древните германи вярвали, че този плод запазва хубостта и вечната младост. Витамин Е намалява целулита и затова ябълките са задължителните плодове във всяка диета. Високият дял на витамин Е пък помага за стягането на кожата, с което допринася за борбата с мастните натрупвания по бедрата и ханша.

прочети повече ...

Витамините в ядките

Ядките са вкусна и полезна храна, която ни доставя много необходими за здравето вещества.

Хапването на ядки между храненията или добавянето им към ястията, може да ви набави полезни витамини.

Бадеми
Бадемите много често се използват за приготвянето на различни ястия, както и в сурово състояние. Изключително полезни, те съдържат разнообразни витамини. Богати са на желязо, калций, витамин Е и В2.

прочети повече ...

АРХИВ

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Търси в статии