Анкета

Според вас вегетарианството решение ли е на проблема със затлъстяването?

Защо витамини?

В случай на слабо здраве, абсорбцията на витамините и минералите е намалена, докато вашите вътрешни нужди са повишени. Това явление е в основата на широко разпространеният в нашето общество витаминно-минерален недостиг, което води до множество болестни симптоми.

Витамините са водо- или мастноразтворими. Разтворимите във вода са витамин С и витамините от група В. С изключение на витамин В12, те са лесноусвоими и недостигът им се дължи на не добра диета или от повишени нужди на организма. Повишената концентрация на витамини в кръвта гарантира и повишена доставка към органа. Тъй като те са водоразтворими, излишъкът от тези витамини лесно се отделя чрез бъбреците и проблемите с предозиране са много редки.

Мастноразтворимите витамини A, D, E и K са по-трудни за абсорбиране. Недостигът от тях може лесно да възникне, дори при балансирана диета. Много индивиди, особено тези, които имат суха кожа и проблеми с поддържане на теглото си, имат слаба мастна абсорбция. Използвайте разтворими във вода форми на тези хранителни вещества от типа на витаминни емулсии и витамин Е в таблетна форма.

Освен това, можете често да втривате витамин А или Е-масло от капсули във вашата кожа и да държите капсула с масло от черен дроб на камбала под езика по време на сън за нощно абсорбиране. За увеличаване производството на витамин D често подлагайте вашата кожа на умерена слънчева светлина.

Като цяло, най-добре е да получите всички нужни витамини от натурални храни и вашите чревни бактерии. При съществуващите условия обаче, рядко може да се достигне и поддържа добро здраве без използването на специални обогатени с витамини продукти и витаминни добавки.

Човешкият организъм не може да синтезира витамин С, затова трябва да го получи от храната. Повечето животни произвеждат свой собствен витамин С в дневни норми, съответстващи на теглото им, към 2-5 грама за възрастен човек, а при стрес произвеждат до 15-20 грама.

Витаминните и минерални добавки не могат да служат за поддържане на здравето или лечение на най-тежките заболявания, ако диетата не е от преобладаващо пресни и сурови храни, базирана на покълнали семена, тревни и зеленчукови сокове, а също и на висококачествени хранителни вещества такива като прашец, спирулина и водорасли.

назад ...

Разнообразната и питателна храна като най-добрия източник на витамини

Безспорно, най-добрият източник на витамини, не само за децата, но и за възрастните, е разнообразната, питателна храна - плодове и зеленчуци, месо и млечни продукти, риба.

Голямото количество протеини и въглехидрати, съдържащи се в тях, осигуряват ежедневната доза витамини на тялото и го снабдяват с енергия.

Поднасят се на малки порции, но често и ако се забележи, че децата избягват определени храни, трябва да се приготвят по друг начин.

прочети повече ...

Ябълките - полезен плод, стимулиращ отслабването и подмладяването

Японците отдавна са познали ценните свойства на ябълките - пълни са с витамини, помагат в борбата с бръчките, стимулират отслабването и подмладяват.

Древните германи вярвали, че този плод запазва хубостта и вечната младост. Витамин Е намалява целулита и затова ябълките са задължителните плодове във всяка диета. Високият дял на витамин Е пък помага за стягането на кожата, с което допринася за борбата с мастните натрупвания по бедрата и ханша.

прочети повече ...

АРХИВ

Май

Април

Март

Февуари

Януари

Търси в статии